תשובה בהידברות

"אפשר להתחזק בכל גיל"

היא רק בת 12, וכבר החליטה שמצוות התורה ממש מתאימות לה. חופשה תמימה בים המלח הספיקה לליטל כדי להכיר כמה חברות דתיות וחרדיות, ולהבין איפה באמת נמצא הנופש האמיתי

אא

קוראים לי ליטל, ואני בת 12. מאז ומתמיד אהבתי את התרבות של הדתיים, את המנהגים שלהם – אבל בגלל שגדלתי במשפחה מסורתית, אף פעם לא חשבתי שזה 'יתפוס' אותי עד כדי כך, ומהר כל כך.

הכול התחיל כשהזמנו חופשה במלון בים המלח, עבור כל המשפחה שלי. הגענו למלון, ומהר מאוד היה לי משעמם. מה כבר יש לילד לעשות כל היום במלון? הרי בריכה, כבר יש לנו בעיר. אוכל? כמה כבר אפשר לאכול... די הבנתי את העיקרון של החופש, ואף שהיה נחמד – זה לא היה בדיוק מה שציפיתי וחיכיתי לו. ככה עברו להם יומיים, בחוסר מעש.

ביום השלישי חיכתה לי הפתעה. פתאום ראיתי שהמלון מתמלא באנשים בעלי חזות דתית וחרדית, שככל שהסתכלתי עליהם יותר, ככה הרגשתי שאני מכירה אותם כבר מאיפשהו. אבל זה היה מוזר, כי בעצם – לא ראיתי אותם אף פעם בחיים שלי. היה בהם משהו שונה. עדינות מיוחדת, נימוס. פנים טובות כאלו. הרגשתי שאני רוצה להתחבר אליהם.

ואז, הבחנתי בתוך הקבוצה הענקית הזו שהגיעה למלון, בקבוצה של שש נערות בנות גילי. ניגשתי אליהן, והתחלתי לשוחח איתן ולשאול מהיכן הן מגיעות ולכמה ימים. לאט לאט התחברנו. מהן נודע לי שהן הגיעו בקבוצה של משפחות, לנופש עם ארגון 'הידברות', במלון. זו הייתה הפעם הראשונה ששמעתי את השם הזה.

אחרי שהכרתי את הבנות האלה, בכל שאר הימים היינו ביחד כל הזמן. היה לי כל כך כיף איתן, שגם אחרי שסיימנו את החופשה, החלפנו טלפונים ושמרנו על קשר. כמעט כל יום דיברנו, ובגלל שהן ראו שאני אוהבת ללמוד ואוהבת את היהדות, הן התחילו ללמד אותי במלון וגם דרך הטלפון אח"כ, איך שומרים שבת, איך מברכים, איך מתפללים ועוד. אני מצדי 'קפצתי' על ההזדמנות.

כשחזרנו הביתה, דיברתי על כל החוויה המיוחדת הזאת עם אבא שלי. להפתעתי, הוא סיפר לי כמה סיפורים דומים משלו שבכלל לא ידעתי, על התקופה שבה הוא ממש התחזק, והוא שמח שגם אני מתעניינת ביהדות.

מאותו רגע קיבלתי על עצמי לשמור שבת וללכת לבית הכנסת. ומאז כבר שלושה חודשים ואני עדיין עומדת בהבטחתי. הקשר עם החברות שהכרתי בזכות ארגון הידברות, נמשך ומתעצם. הוא נותן לי את הכוח להיות חזקה במילה שלי, וגם כשקשה מסביב – לא לוותר לעצמי. מדי פעם אני הולכת לשיעורי תורה בבית הכנסת בשכונה שלי, ונהנית מכל רגע, אפילו שאני לא מבינה הרבה מהדברים שמלמדים שם".

ואיך מגיבה המשפחה שלך, כיום, לצעד המשמעותי שלך בגיל כל כך צעיר?

"אני חושבת שכולם שמחים מזה, ותומכים בזה. זה לא שהדת זרה לנו לגמרי. אבל כמובן שהייתי רוצה שבעקבותיי, גם האחים הגדולים שלי יחליטו להתחזק. אפילו שאני צעירה מאוד, אני חושבת שבכל גיל אפשר להתחזק. אין כמו השבת, ואין כמו המנהגים של היהדות. אני שמחה מאוד במתנה שנפלה בחלקי".

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל  shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברותים המלחבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה