בריאות ותזונה

סכנת חיים: מה הסימונים על בקבוקי השתייה אומרים? (היזהרו במיוחד מ-7!)

בתחתית כל בקבוק פלסטיק מוטבע סימון מספרי ומתחתיו מצויינות אותיות באנגלית. המידע הזה מאוד חשוב, מאחר וכל בקבוק פלסטיק מיוצר מכימיקלים שעלולים לגרום בדרגה כזו או אחרת לפגיעה בגופכם

אא

מה אתם יודעים על הסיכונים הטמונים בבקבוק השתיה התמים אותו צרכתם זה הרגע?

סביר להניח שאף פעם לא טרחו ליידע אתכם על ההשפעה שיש לחומר הפלסטי על השתיה שבתוכו.

מעכשיו אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם.

אם תבדקו, בתחתית כל בקבוק פלסטיק מוטבע סימון מספרי ומתחתיו מצויינות אותיות באנגלית. המידע הזה מאוד חשוב, מאחר וכל בקבוק פלסטיק מיוצר מכימיקלים שעלולים לגרום בדרגה כזו או אחרת לפגיעה בגופכם. חלקם נחשבים לבטוחים יותר וחלקם בגדר סכנת חיים ממש.

אלו הם סוגי הסימונים וזה מה שהם מסמלים:

1 - PET / PETE

פי.אי.טי הוא בעצם החומר הפלסטי הנפוץ ביותר בבקבוקי השתיה. הוא מיועד לשימוש חד פעמי בלבד(!) שכן כל שימוש חוזר בבקבוק מהווה קרקע פוריה לשגשוג חיידקים ומגדיל את הסיכון לזליגת מתכות כבדות וכימיקלים המשפיעים על האיזון ההורמונלי בגוף. תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם ממלאים מחדש את בקבוק המים שסיימתם.

2 - HDP / HDPE

סוג פלסטיק קשיח מקודמו המשמש בעיקר לבקבוקי החלב, השמן ובצעצועים מסויימים. כמעט ולא משחרר כימיקלים ומומחים מייעצים להעדיף אותו - באם ניתן - כשבוחרים בקבוק שתיה.

3 - PVC / 3V

פי.וי.סי הוא פלסטיק גמיש ורך ומצוי בעיקר בשקיות האוכל ובניילון הנצמד. הוא משחרר שני כימיקלים רעילים שמשפיעים גם הם על תהליכים הורמונליים של הגוף. אם מצויין חומר זה על האריזה, כדאי לדעת שיש תחלופות הולמות שלא מכילות חומר רעיל זה.

4 - LDPV

הפלסטיק אמנם אינו משמש בתעשיית בקבוקי השתיה, אך נמצא בשימוש באריזות מוצרי המזון. כדאי לדעת שאריזת פלסטיק ועליה הסימון הזה, מכילה כמה כימיקלים רעילים במיוחד!

5 - PP

פלסטיק לבן, שקוף למחצה ובו משתמשים לגביעי היוגורט והמעדנים. נחשב לבטוח יחסית.

6 - PS

הפוליסטרין הוא פלסטיק זול מאוד וקל. משמש בעיקר בתעשיית הכוסות החד פעמיים ובחלק מאריזות המזון. הוא משחרר כמה חומרים הגורמים לתהליכים מסרטנים באם החומר בא במגע עם חום ובהחלט מומלץ שלא להשתמש בו לאורך זמן.

7 - PC

שימושו העיקרי הוא בבקבוקי הספורט הקשיחים וזהו הסוג המסוכן ביותר. הכימיקלים ממנו הוא עשוי מתערבבים באוכל ובשתיה ומסכנים את בריאותכם.

מהיום, כדאי שתבדקו טוב את הסימון המצויין על קופסאות הפלסטיק ובקבוקי השתיה. ייתכן שאתם צורכים לא רק את מה ששילמתם עליו - אלא גם את מה שלא שילמתם עליו!

תגיות:מיםבריאותסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה