תשובה בהידברות

"האמת צפה בתוך ים השקרים"

בגיל התיכון, מצבה הרוחני של דינה מימון הלך והדרדר. אך כשראתה פעם אחר פעם את אמה מתמלאת עונג משיעוריו של הרב אבנר קוואס בערוץ הידברות, החלה שוב לחזור לדרך הישר: "לא הייתי צריכה יותר מזה בשביל להבין שיש כאן משהו אמיתי, חי ונוגע"

אא

כמו נערות רבות בגילה, גם דינה מימון מאשקלון מצאה עצמה בין 'ארץ לשמיים', בין הארציות והפיתויים של הדור הזה לרוחניות שהתחנכה אליה מכיתה ד' – בהגיעה לגיל 16. "אמנם למדתי במסלול דתי, אך מכיוון שהוא היה מיועד לבנות מבתים מתחזקים, מצאתי עצמי בירידה רוחנית דרסטית", מתארת מימון, כיום בת 25 ונשואה. "זה התחיל בקיצור האורך של החצאית, ונגמר בחולצות קצרות וחצאיות ג'ינס, דבר שהשפיע גם על הפנימיות היות ולא הייתי מוכנה לשמוע אף רב. חשבתי שרק אני יודעת מה טוב לי, ולא נתתי לאף אחד להתערב בענייניי".

אלא שלאמה המצב חרה מאוד, שכן מבין השתיים - היא זו שהחלה לשמור שבת ראשונה, ואף דאגה להעביר את דינה מהחינוך הממלכתי לחינוך הדתי. "השינוי הזה השפיע על שתינו לטובה. כילדה, נהגתי לספר לאמא את כל מה שלמדתי בבית הספר החרדי, והיא יישמה בבית. התחזקנו המון בזכות הלימוד שלי – בשמירת שבת, בצניעות, ועוד".

אז מה החזיר אותה בחזרה, ומי גרם לה שדברי הרבנים לא עוד 'יצרמו' באוזניה? "רק רבני ערוץ הידברות גרמו לשינוי המיוחל, שאמא כל כך קיוותה לו", משיבה דינה בתוקף. "וכמובן, את התודה אני חבה לאמא שלי, שהתעקשה להכיר לי את הרב אבנר קוואס, והפצירה בי המון שאשב איתה ואצפה בתוכניות שלו בטלוויזיה. בזכותו, ובזכות הצחוק שהפקתי מהשיעורים שלו, התחזקתי מאוד בקיום המצוות".

בפעם הראשונה שקראה לה אמה אל הטלוויזיה, סירבה בתוקף בחושבה: "מה לי ולרבנים האלה?". אבל כשראתה את אמה מתמוגגת מול תכניתו של הרב קוואס מדי שבוע בשבוע, ולא מפסיקה לצחוק – זה הצליח לסקרן אותה. "אחרי כמה ימים של שכנועים חוזרים ונשנים מצד אמא, התיישבתי מול הטלוויזיה, ותוך דקות – קרה הבלתי ייאמן, ו'נדבקתי' בצחוק המתגלגל של אמא. לא הייתי צריכה יותר מזה בשביל להבין שיש כאן משהו אמיתי, חי ונוגע. ומאז, לא פספסתי אף תוכנית. מאז, ערוץ הידברות דלק אצלנו 24 שעות ביממה, והפכתי לצופה קבועה ונלהבת שלו. בזכות רבני הערוץ וכל מה שלמדתי מהם, השתניתי ב-180 מעלות, והתחזקתי בצורה שאי אפשר לתאר".

כשסיימה את התיכון, עברה ללמוד בסמינר 'אור החיים' בבני ברק, שם המשיכה מגמת ההתחזקות שלה, הודות לעובדה שגם אליו הובאו רבני הידברות – הרב אבנר קוואס, הרב יצחק פנגר ואחרים, במטרה לחזק את הבנות ולצקת בהן תוכן יהודי מזווית קצת אחרת, הומוריסטית יותר. הזכות לפגוש את הרבנים שהעריצה - פנים מול פנים, גרמה לה להתחזק עוד יותר ברוחניותה, ואף לזכות להינשא לבחור ירא שמיים שתורתו אומנותו, מיד לאחר סיום חוק לימודיה.

ומהו המסר שלה לבנות צעירות שעומדות על אותה פרשת דרכים, ומתקשות לבחור בין אמת לשקר? "לא משנה כמה תצטרכו להקריב בשביל זה, צרו קשר עם רבני הידברות. בתוך ים השקרים, האמת 'תצוף' מאליה, והשינוי בוא יבוא אם רק תאמינו שזה אפשרי. היצר הרע בדור שלנו הוא גדול, במיוחד בכל מה שקשור לבגדים קצרים ולא צנועים, אבל זה שקר אחד גדול שבא לגנוב מכן את היופי האמיתי שלכן. אז תהיו חזקות, ואל תתנו לו".

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל  shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברותהרב אבנר קוואסשקרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה