תשובה בהידברות

"הרגשתי שהשמיים נפלו עליי. אבל תוך זמן קצר הקב"ה ריחם עליי"

שמוליק טטרו (30) היה בטוח בעתידו המקצועי – שחקן כדורגל. אך פציעה קשה ברגל רגע לפני החתונה, גנזה את התוכניות. "בדיוק אז התוודעתי לשיעורים של הרב זמיר כהן – וזה מה שגרם לי לעשות את המהפך האישי שלי"

שמוליק טטרו שמוליק טטרו
אא

שמוליק טטרו מאשקלון, תמיד ידע שהוא רוצה להיות שחקן כדורגל. זה היה חלום חייו כבר מכיתה ג', ואת ההזדמנויות שניקרו על דרכו הוא ניצל אחת לאחת. בנעוריו שיחק במחלקת הנוער של הפועל תל אביב, ולאחר מכן התקבל לנבחרת ישראל – בה שיחק כמה שנים טובות, עד גיל 26.

ואז הגיעה הפציעה  - בדיוק בזמן שעמד להתחתן עם בת זוגו, והכל כבר היה סגור. "הפציעה שלי, קרע ברצועה הצולבת שברגל, נחשבת לפציעה קשה במונחים של כדורגלן", מספר טטרו בן ה-30. "הייתה אפשרות לנתח, אבל הפחד הגדול ביותר שלי היה שלא אצליח להחלים ממנו, לפני החתונה. התחזיות של הרופאים היו די פסימיות, וזה לא הוסיף לתחושה הכללית שלי. כדורגל זה כל מה שידעתי ורציתי לעשות, ואם גם את זה ייקחו ממני – מה אני אעשה? הרגשתי שהשמיים נפלו עליי. אבל למזלי, תוך זמן קצר הקב"ה ריחם עליי, ולא סגר לי דלת אחת, לפני שפתח את האחרת".

באותה תקופה, בטלוויזיה הביתית שלהם – כיכב ערוץ הידברות (ערוץ 97) נון סטופ. מאז ומתמיד היה זה בית ערכי – שבת, קידוש, חגים, הנחת תפילין ועוד. מה הפלא שהמקצוע האהוב על טטרו, למרות שלא השקיע בלימודים במיוחד, היה תנ"ך? "אמא העריצה את הרב זמיר כהן, ולא הפסיקה לדבר על השיעורים שלו. בכל פעם היתה מזינה אותי לצפות בהם יחד איתה, אבל אף פעם לא התרציתי להזמנה. תמיד היו לי דברים 'חשובים' יותר לעשות".

עד שיום אחד, זה פשוט קרה. "התיישבתי מול המסך כבדרך אגב, אבל הדמות של הרב זמיר כהן, צורת הדיבור שלו ותוכן השיעור – פשוט מגנטו אותי. הוקסמתי ממש, אין מילה אחרת. מאותו יום, הדבר הראשון שעשיתי כשהגעתי מהעבודה, הוא לשים ערוץ הידברות".

לדברי טטרו, מאותו יום הפך הרב זמיר למורה הדרך הרוחני שלו. "כל מה שהוא אמר, היה קדוש בעיניי. בזכותו התחזקתי פלאים בשמירת המצוות, באמונה ובהסתכלות על הניסיון הקשה שנאלצתי להתמודד איתו – ויתור על הכדורגל. לא רק שם, אלא גם בחיי הפרטיים – בזוגיות ובחינוך הילדים, שאבתי כוחות וכלים נכונים ובריאים מדברי הרב. מאוחר יותר גם רכשתי את כל ספריו, ולאט לאט, מגודל חכמתו ואופן הנהגתו הישרה של הרב – גם אני וגם אשתי, חזרנו בתשובה".

הודות לשיעורי הרב זמיר, אשתו על טטרו חובשת לראשה כיסוי ראש מלא, והבית כולו מתנהל באורח חיים דתי ומאמין. ומה עם שיעורי הרב בערוץ הידברות? הרי בביתו שלו אין כלל אפשרות לצפות בהם, ומכשיר הטלפון גם הוא כשר?! "מה זאת אומרת? אין דבר כזה אצלי לפספס את השיעורים של הרב. פעם בשבוע, אני מתייצב לשיעור פרונטלי שהרב מוסר ברמת אביב. זה האוויר לנשימה בשבילי, ועל זה בדיוק נאמר: 'טעמו וראו כי טוב ה''. אני טעמתי וראיתי שאין דרך אחרת להשיג אהבה, ביטחון, שלום, שמחה ודעת – חוץ מתורתנו הקדושה. ואם תשאלו אותי אומר, שהידברות זה הצינור הטוב ביותר".

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל  shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברותהרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה