חדשות כלכלה

מחיר למשתכן: נותרו לכם פחות משבועיים להוציא תעודת זכאות

בשבוע שעבר הודיע משרד האוצר על שינויים משמעותיים בתכנית 'מחיר למשתכן'. מה ההשלכות על המשפחות מחוסרות הדיור?

ארכיון (צילום: פלאש 90)ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

בשבוע שעבר הודיע משרד האוצר כי תכנית 'מחיר למשתכן' תעבור שינוי מהותי: מעתה והלאה תינתן עדיפות בהגרלה לזכאים שהוציאו את תעודת הזכאות שלהם מבעוד מועד, כלומר לפני ה-13 בספטמבר, התאריך שנקבע על ידי המשרד כדי לשמש כקו המבדיל בין זכאים בעדיפות א' וזכאים בעדיפות ב'.

לפני שאתם חושבים שבכל זאת יש לכם זמן, (הבנקים, אגב, כבר לא מנפיקים תעודה כזו, ותצטרכו לפנות לאחת מתוך חברות חיצוניות שמשרד האוצר נתן להן רישיון להוצאת תעודות זכאות) קחו בחשבון שכנראה התאריך הקובע יהיה הרבה לפני ה-13 בספטמבר. ההגדרה המדויקת של האוצר לגבי זכאים בעדיפות א' היתה 'אלו שהוציאו תעודת זכאות עד ה-13 בספטמבר או אלה שנכללו בין 60,000 מוציאי התעודות הראשונים – המוקדם מבין השניים'. מכיוון שעד היום הוצאו 57,633 תעודות זכאות סביר שמספרן יגיע ל-60,000 לפני ה-13 בספטמבר. בקיצור, אם אתם בונים על תכנית 'מחיר למשתכן' שתיפתח בקרוב, רוצו להוציא תעודת זכאות.

הזכאים בעדיפות א' יוכלו הירשם לכל הגרלה של מחיר למשתכן שתיפתח בחודשים הקרובים. הזכאים בעדיפות ב' יוכלו להירשם רק להגרלות מאוחרות יותר, או לכאלה שבהן אין ביקוש מספיק מצד הזכאים בעדיפות א'.

זכאים בעדיפות א', יש לומר, לא יישארו בסטאטוס המבוקש הזה בכל מחיר. אם הם לא יירשמו לפחות להגרלה אחת עד סוף 2016, הם יעברו לעדיפות ב'. בנוסף, זכאים שזכו בדירה במקום לא רצוי אמנם יכולים לוותר על הזכייה בלי שזה יפגע במעמדם, אבל אחרי שיוותרו על 3 זכיות, יעברו גם הם לעדיפות ב'.

תגיות:דיורמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה