חדשות בארץ

"נתתי פקודה לירות, מחשש למטען". עדויות סותרות במשפטו של החייל אלאור אזריה

לאחר שמפקד המחלקה של אלאור אזריה העיד במשפטו, ואמר כי אלאור פעל נכונה היות ונשקפה סכנה של הפעלת מטען מעבר המחבל - יש מי שטוען כעת כי התמונות שפורסמו מהזירה, דווקא מעידות אחרת

אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

עדותו של מפקד המחלקה של אלאור אזריה, שהגיע אתמול להעיד לטובת ההגנה - מציתה מחדש את הדיון בשאלה מה הייתה מטרת הירי במחבל, והאם היא מוצדקת. המ"מ טען כי נתן פקודה לפתוח בירי, באם המחבל יזוז וכי אלאור פעל נכונה היות וסכנת חיים נשקפה לחיי הנוכחים בזירה.

"מדובר בעדות כנה, עדות של עד שאין לו שום אינטרס. הוא לא בא בחשבון עם אף אחד, הוא משוחרר", כך התבטא אל"מ עו"ד אילן כץ, סנגורו של אלאור עזריה. "אגב, הוא גם היה עד תביעה. משום מה התביעה סירבה בסופו של דבר להביא אותו לעדות, והדבר אומר דרשני".

כאמור, עדותו של מפקד המחלקה נסובה בעיקר סביב החשש שהיה לו ממטען שיופעל בידי המחבל, בין היתר בשל חוסר הניסיון שלו עם זירות מסוג זה. רק כאשר איש היישוב היהודי צעק: "אולי יש מטען", אמר המ"מ כי "הכל התחבר לו לתחושת סכנה".

ועם זאת, בחקירה הנגדית, התביעה ניסתה להראות כי יש סתירות בין עדותו זו לעדותו במצ"ח – ששם לא תועדה אמירה מעין זו. "עד כזה שהוא מפקד על חיים בזירה, שאומר 'אני העברתי את החשש למטען, אני אמרתי לתום המ"פ שיש חשש למטען בזירה' - סותרת לחלוטין את כל טענות התביעה", אמר עו"ד אייל בסרגליק, סנגורו של אלאור.

אלא שהתביעה המשיכה להקשות, ושאלה: אם אמנם היה חשש למטען, מדוע נשארתם קרובים למחבל? ואם לא היה חשש, הרי שהירי, לכאורה לא היה מוצדק. בינתיים נמשך המשפט, וכיצד תתגבר ההגנה על הטענות הללו, ותשיב על השאלות הקשות - ימים יגידו.

תגיות:הגנהחייליםמשפטאלאור אזריהתביעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה