טהרת המשפחה

הצוות בבית הספר הודיע: "הבן שלך רוצה למות, טפלי בו בטרם יהיה מאוחר מידי"

כשהצוות בבית הספר הודיע לרווית על כך שבתיקו של בנה נמצא מכתב עם המילים: "אני רוצה למות", היא החליטה לעשות עסק עם הקב"ה: "אני אשמור על טהרת המשפחה, ואתה תיכנס לביתי ותשמור על הילד שלי". ומה הייתה תגובת היועצת ששמעה על כך?

אא

רווית הייתה באמצע שיחת טלפון שגרתית בעבודה, כאשר צלצל המכשיר הסלולארי שלה. על הקו הייתה המורה של בנה, בן ה-12.

"את חייבת להגיע לפגישה דחופה בבית הספר", אמרה לה המורה, וכשרווית רק ניסתה לשאול מדוע, היא השיבה שהתגלה מכתב בעייתי מאוד בתיקו של הבן. גם מבלי שהיא פירטה, הבינה רווית שעליה למהר. היא עזבה את כל עיסוקיה ודהרה אל בית הספר. שם המתינה לה המורה בפנים חמורות והראתה לה דף שנתלש מתוך מחברת ונמצא בתיק של בנה.

"זה היה מכתב קשה מאוד", מספרת רווית, "לא ברור למי הוא נועד, אך התוכן שבו היה סביב המילים: 'אני רוצה למות...'" ורווית מציינת כי למען האמת היא לא הופתעה. כבר זמן רב שהיא הרגישה שהילד מצוי במשבר והיו לכך גם סיבות. היא ניסתה לטפל בו באמצעות רכיבה על סוסים, וגם על ידי טיפול רגשי, אך כנראה שהילד עדיין סבל.

"המורה לא הייתה רגועה", היא מספרת, "היא ביקשה ממני להיפגש עם היועצת של בית הספר, וזו טענה שעליי לקחת את הילד בדחיפות לפסיכיאטר, כי ייתכן שיש צורך בטיפול תרופתי".

רווית דומעת כאשר היא מדברת על כך: "קשה לי לתאר את מה שנאמר לי בבית הספר, הפכו את הילד שלי למפלצת, טענו שהוא מסוכן לילדי הכיתה האחרים והפעילו עליי מכבשים של לחץ כדי לקחת אותו לפסיכיאטר ולתת לו תרופות. וזה לא שזלזלתי, אני באמת לא אמא שמתעלמת מהצרכים של הבן שלה, גם במקרה הזה הייתי מודעת לכך שהוא במשבר, אבל היה ברור לי שאין שום צורך בתרופות, ועוד יותר מזה – הכרתי את הבן שלי וידעתי שביקור אצל פסיכיאטר רק יזיק לו ויגרום להתדרדרות במצב שלו.

"יצאתי מהשיחה הזו", היא ממשיכה, "והייתי שבורה ורצוצה. אפילו את בעלי לא שיתפתי. חזרתי הביתה ובכיתי, בכיתי בלי סוף. ניסיתי לחשוב מה אני יכולה לעשות, והגעתי למסקנה שאפנה לפסיכיאטר המומחה ביותר – לאלוקים. אמרתי לו: 'ריבונו של עולם, בוא נעשה עסק, אני אתחזק באחת המצוות החשובות, ואתה תשמור על הבן שלי, שלא יקרה לו שום דבר רע ושהוא יבריא נפשית וגופנית'". תוך כדי תפילה היא גם הגיעה למסקנה שהמצווה שהיא תיקח על עצמה תהיה מצוות טהרת המשפחה. "אמרתי: ריבונו של עולם, בזכות המצווה הזו תיכנס לתוך ביתי ותשמור על ילדי".

 

הסכם עם אלוקים

קבלת ההחלטה על שמירת מצוות הטהרה לא הייתה קלה. כפי שרווית מעידה – היא מבחינתה דווקא עשתה זאת בשמחה, בירור קל באינטרנט קישר אותה אל מחלקת 'מתחברות', שם היא מצאה רבנית שהדריכה אותה בטוב טעם בכל הכללים וההלכות, אלא שהקושי העיקרי היה עם בעלה.

"בעלי ביזה מאוד את הנושא והוא ממש אסר עליי להתחיל לשמור. דיברתי עם חברה שהמליצה לי לא ליידע את בעלי בכך שאני שומרת, אבל לא הסכמתי. היה ברור לי שאני לא מוכנה שהמצווה שלי תבוא על ידי עבירה ואסור לי לשקר את בעלי".

מה עשית?

"הייתי חסרת אונים", היא משיבה בכנות, "בסופו של דבר החלטתי לשתף את בעלי באופן חלקי, לא סיפרתי לו שאני מקיימת את המצווה בשלמותה, אלא רק על כך שאני מתחילה להקפיד חלקית. הוא מצדו לא נחרד, כי היה ברור לו שזה יפסיק במהירות, ועם הזמן הוא גם התנגד פחות ואפשר לי לשמור את ההלכות באופן המלא ביותר".

במשך מספר חודשים הצליחה רווית לשמור על מצוות טהרת המשפחה ולא ויתרה על אף פרט. "הסכם זה הסכם", היא אומרת לנו בחיוך, וגם מוסיפה "כמובן שלא הזנחתי את הטיפול בבני, ולאורך כל הדרך עקבתי אחר מצבו וגם התייעצתי טלפונית עם אנשי מקצוע שנתנו לי הסברים איך להקל עליו את התקופה הקשה".

ואז, באחד הימים התקשרה אליה שוב המורה של בנה, שוב זה היה בזמן עבודתה. "היועצת של בית הספר רוצה לדבר אתך", היא אמרה לה. הפעם הייתה זו שיחה טלפונית בלבד, כל מה שהיה ליועצת להגיד הוא: "לאיזה פסיכיאטר לקחתם את הבן?" היא גם ציינה שבחודשים האחרונים הצוות החינוכי רואה שינוי מדהים בהתנהגותו של הילד, הוא שב לפרוח, שב לחיים. היועצת לא האמינה לרווית שהשיבה לה: "היינו אצל הפסיכיאטר הטוב ביותר, אלוקים שבשמיים, שמעת עליו?"

ורווית מציינת כי לפני כחודש הם זכו לחגוג את הבר מצווה של הבן, עם כל כך הרבה שמחה, כאשר ניכר היה שטוב לילד בחיים ושהוא נחלץ מהמשבר. "קיבלתי את הבן שלי במתנה", היא אומרת, "וזה לא מפליא, כי הכנסתי את השכינה לתוך הבית, וזו התוצאה הטבעית מכך".

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il

תגיות:טהרת המשפחהמקווהטהרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה