טהרת המשפחה

מפעים: מה ביקש היהודי הלבנוני מחייל צה"ל במהלך מלחמת לבנון?

"עיקר הבעיה שלנו זה לא בית-הכנסת, אלא מקווה הטהרה שהיה יחידי בבחמדון ויצא מכלל שימוש עקב ההפצצות הקשות שהיו כאן"

  • כ"א אב התשע"ו
אא

כך פעל הרב ביסטריצקי במסירות נפש למען מקווה טהרה בלב מדינת אויב: השבוע ציינו בעיר צפת את יום ההילולא של הרב לוי ביסטריצקי, רב העיר זצ"ל. במהלך היארצייט, סיפר אחד מתלמידיו את הסיפור הבא, המתאר את מסירות נפשו של הרב למען היהדות בכל העולם.

היה זה במהלך מלחמת לבנון הראשונה, נכנס חייל צה"ל לאחת החנויות בבחמדון שבלבנון, והבחין כי המכר, בעל החזות הערבית, נראה חסר מנוחה. לאחר מספר דקות, סגר המוכר את הדלת וצעק 'שמע ישראל' לעבר החייל היהודי. כאשר נותרו לבדם בחנות, לחש בעל החנות באוזנו של החייל שהוא יהודי, והתחנן בפניו שיסייע לקהילה היהודית לצרכיה הדתיים.

היהודי הלבנוני סיפר לחייל אודות קשייה של הקהילה היהודית בעיירה בחמדון, וסיפר לו כי הפת"ח השתלט על בית הכנסת, הפך אותו לבסיסו וזרע שם חורבן. היהודי הוסיף ואמר בדמעות: "אבל עיקר הבעיה שלנו זה לא בית-הכנסת, אלא מקווה הטהרה שהיה יחידי בבחמדון ויצא מכלל שימוש עקב ההפצצות הקשות שהיו כאן". היהודי התחנן וביקש מהחייל: "תעשה משהו כדי שיהיה לנו כאן מקווה טהרה".

החייל העביר את הבקשה, שהגיעה עוד באותו היום לאוזנו של הרב לוי ביסטריצקי, שלימים נבחר לרב העיר צפת. הרב, שהיה עולה חדש מארה"ב, נסע ללבנון על מנת לסייע לקהילה היהודית המשוועת למקווה טהרה.

כשהגיע הרב ביסטריצקי למקום, הוא ראה את ההרס הגדול במקום, רשם לעצמו את התיקונים הזקוקים וחזר לצפת.

באותם ימים לא היה קשר טלפוני בין ישראל ללבנון, ועל כן ביקש הרב ביסטריצקי מאמו, שהתגוררה אז בארה"ב, שתתקשר לערבי בביירות ותזמין אצלו 200 בלוקים של קרח, על מנת שיוכלו למלא את אוצר המים של המקווה. כך היה, אמו של הרב ביסטריצקי התקשרה והזמינה את הבלוקים.

כאשר הגיעו המשלחת מצפת ובראשם הרב ביסטריצקי ביום ראשון בבוקר, המתין להם במקום המיועד הערבי שהביא עמו רק שני בלוקים בודדים של קרח.

שאל אותו הרב: "מדוע הבאת רק שניים, הרי הזמנו מאתיים!", השיב לו הערבי: "התקשרה אלי אישה וביקשה 200 בלוקים של קרח, זו כמות עצומה ולא רגילה, חשבתי שהיא לא יודעת על מה היא מדברת לכן הבאתי רק שתיים"... כאשר הובהרה הטעות, הלך הערבי והביא את הכמות הנדרשת. כשחזר עם בלוקי הקרח, הכניסו הרב ביסטריצקי ואנשיו את הקרח כהלכה לתוך המקווה.

שבוע לאחר-מכן נסע שוב הרב ביסטריצקי מצפת ללבנון, וטיפל בכל הפרטים האחרונים. הרב ביסטריצקי לא נח עד שלא סודר אף עניין החימום במקווה, וחזר לעבודת הקודש בצפת במנוחה, כשהוא יודע שליהודי לבנון מקווה טהרה כשר.

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il

תגיות:בית הכנסתמקווה טהרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה