חדשות בארץ

לשם שינוי, המדינה רוצה לתת לכם אלפי שקלים. בדקו אם אתם זכאים

למעלה מ-250 אלף אזרחים כבר קיבלו בימים אלו מכתב שקורא להם ללכת ולהגיש את הבקשה למענק עבודה. כל הפרטים על 'מענק עבודה', הידוע גם בשם 'מס הכנסה שלילי'

אא

רוצים להתעדכן בתכני הידברות באופן שוטף? הירשמו לניוזלטר שלנו. להרשמה

1. בשנים האחרונות הוחלט על ידי הרשות המחוקקת ובתאום עם רשות המיסים לאפשר לחלק מהאוכלוסייה בישראל לקבל מענק עבודה. קבלה של 'מענק עבודה', הידוע גם בשם 'מס הכנסה שלילי', תתאפשר למי שעומד בקריטריונים שונים, הן על בסיס אישי, הן על בסיס משפחתי והן על בסיס כלכלי.

2. על פי נתוני רשות המיסים יש כ-400 אלף זכאים למענק הזה, כשרק 70% מהם משכילים לנצל אותו. ייתכן כי הקונוטציות של המילים 'מס הכנסה' ו'שלילי' מפחידים את הציבור, אך ללא הצדקה אמיתית.

3. בשונה ממס ההכנסה הרגיל, זה שתנועתו הפוכה - מהכיס שלנו לאוצר המדינה, מענק העבודה המדובר אינו ניתן אוטומטית לחשבון הפרטי של האזרח, אלא הוא זה שצריך לפנות בעצמו אל הרשויות, בהליך פשוט וקל להפליא.

4. לא מדובר אך ורק על מענק לשכירים. גם עצמאיים יכולים בהחלט להגיש בקשה ואף להימצא זכאים לקבל סכומים ניכרים למדי.

5. בשנים הראשונות מאז שנת 2008 הזכות היתה רק למתגוררים ביישובים מסוימים. החל משנת 2012 השתנה המצב. הזכאות הורחבה והיא נעשה אחידה לכל חלקי הארץ, בלי קשר למקום המגורים.

6. על מנת להפוך את הגשת הבקשה לפשוטה ונוחה יחסית, לכל אדם ובכל רחבי הארץ, הוחלט שאין צורך לפנות לפקיד השומה ולמשרדי מס ההכנסה. את הבקשה ניתן להגיש באמצעות פניה לסניפי הדואר הפזורים בכל רחבי הארץ.

7. במהלך הבקשה יש צורך להגיש תצלום של תעודת זהות של מגיש הבקשה וכן צילום של ש'יק. על מבקש הבקשה להגיע בעצמו לאחד מסניפי הדואר, ולא ניתן לשלוח שליח לשם כך.

8. במידה והגשתם בקשה לקבלת מענק עבודה בשנתיים האחרונות, התהליך השנה קל הרבה יותר: תוכלו להגיש את הבקשה באתר האינטרנט של רשות המיסים. בעת הגשת הבקשה באינטרנט, יש למלא את הפרטים, להשיב על שאלות זיהוי ולאשר את התצהיר. עם סיום הגשת הבקשה, תישלח למעוניינים הודעת s.m.s עם מספר התביעה. מספר התביעה חשוב ביותר על מנת לקבל מידע נוסף ביחס לטיפול בה.

9. על מנת להיות זכאי לסכום כזה או אחר צריך מגיש הבקשה להיות מעל גיל 23, הורה לילד אחד לפחות. למבוגרים, מעל גיל 55, ישנה זכאות גם ללא ילדים. בנוסף, יש צורך בקיום הכנסה מינימלית של לפחות 2070 ₪, אך פחות מ-6158.

10. בתקופה זו מטפלת רשות המיסים במענקי עבודה לשנת 2015. את הבקשה יש להגיש עד סוף חודש ספטמבר 2016, וניתן אף להגיש בקשה על שנים קודמות.

תגיות:מס הכנסה שליליזכאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה