אוריין רייס

בת ישראל - גם לך ירושלים הבנויה עוד תקרה!

הטור שלפניכם נכתב במקור לפני חודשיים, בדיוק חודש לפני ששונה לי השם לאוריין-יסכה. לבסוף, ולאחר התייעצות, הוחלט להקפיא פרסומו עד לשבת חזון, כהשלמת מהלך בניית בית המקדש השלישי הפרטי שלי

אא

השבת הזו נקראת "שבת חזון", על שם ההפטרה המתחילה במילים "חזון ישעיהו בן-אמוץ".

סנגורם של ישראל, רבי לוי יצחק מברדיטשוב, היה אומר כי השבת נקראת "חזון" מלשון המחזה, שכן השבת מבקשים מאיתנו לדמיין את מחזה בית המקדש השלישי. רבי לוי יצחק מביא לכך משל, מאבא שקנה לבנו האהוב חליפה יקרה. אך הילד זלזל, וקרע את החליפה במשחקיו. קנה האבא לבנו חליפה שנייה, אבל גם אותה לכלך וקרע הילד. קנה האב חליפה שלישית, אך בפעם ההיא, לא נתן אותה לבנו, אלא רק אפשר לו להגניב מבט ולדמיין אותו בתוכה מידי פעם, כדי לדרבן אותו להתחיל ללכת בדרך הישר ולזכות בה.

הנמשל, איך לא, הוא הקב"ה שבנה לעם ישראל את בית המקדש הראשון, אבל משלא נהגנו בו בהתאם, נחרב. כנ"ל בשנית; ומאז, מכין לנו ה' את בית המקדש השלישי בלא השגתנו הגשמית, אלא רק נותן לנו להתרפק על הזיכרונות והכיסופים לעתיד, ומבקש שנדמיין לנו אותו ונרבה במעשים טובים ובכך נקרב את בנייתו במהרה – אמן.

הרבנית ימימה מזרחי אומרת שטוב לבנות את הגאולה, על ידי כתיבת מכתב של "היום למחרת". ממש ליילך כאילו כל עצם בך כבר נושעה. ולפרט ולהרבות במכתב את שרואים בגאולה ולהזמין את הציור לחיינו. כמו דמיון מודרך שהופך חזון, למציאות.

זהו מכתבי שלי. במקור הוא נכתב לפני חודשיים, ראש חודש סיוון תשע"ו, ה-07.06.16 למנ' ב-00:53 כטור ראשון לאתר הידברות. בדיוק חודש לפני ששונה לי השם לאוריין-יסכה. לבסוף, ולאחר התייעצות, הוחלט להקפיא פרסומו עד לשבת חזון, כהשלמת מהלך בניית בית המקדש השלישי הפרטי שלי. מי ייתן ויהפוך ה' לי אותך - ממילים למציאות. וכל שצריך הוא להאמין!

* * *

"ואם זה היום האחרון אז אחרית הימים. ואם זו השעה אז שתבוא. שיבוא איתה האומץ לאהוב אותך עד כלות השמע, ישראל. וב״ה שום שיר לא מחיה. לא מרוקן, לא ממלא. סתם ככה כזה. שיר מתנגן. כי אני כבר חשבתי שראיתי הכל. ואז הגעת ואיתך הבשורה.

ואם אתה קורא שורות אלה, אז דע שזה קרה... התחתנו! אתמול ב-20:36, כשעה אחרי השעה שכתובה בהזמנה שהעבירה בנקי את המסר החשוב בחיי – שברת כוס, ונתת לי לשקם רעיה שהיא כבר אם בישראל. ולמרות כל התירוצים שביקשתי לי לברוח, אתה חוזר ואומר לי שככה זה הכי נכון לנו ומביאני לחוף מבטחים. בשיא פשטות, שלא הכרתי.

ואתה כזה.

מכיר אותי. מצליח לנצח אפילו את החשיבה הייקית שלי בלי להתאמץ. מניח דעתי פשוט כי אתה מולי. מתמסר בקלות וגם כשלי לוקח יותר מרגע - אתה פשוט נוכח. בלי מילים. וכשיש מילים - זה מנגינה עם לחן שמורידה תורה חדשה לעולם. והיא חידשה לי אותך. וכשאתה מדבר אלי זו שפה שלא שמעתי בחיים, אבל היא הכי מוכרת לי שאפשר. ואיתך אפשר לי הכל. וגם את מה שלא העזתי, שניתן לי לבקש, אתה הינך. כמו ליקוט תפילה שסיננו רק את כל מה שנשא חן בעיני בשידוכים עד כה, עטוף בסרט אמיתי. יהודי. נצחי. חיבור נשמתי.

 

ככה מרגישה אשה שהיא גאולה

ואתה דואג לי. לא בועט במוסכמות. לא זקוק אישורים. מיושב מבפנים, לקח לך שנים. ״תל אביב״ כבר לא קוראת לך. וזה מרגיע. וכמה שאתה טוב ליהודים, ואלי לפני כולם. דורש לי אותך בלי לחכות ממני  לתשובה.

ב-01:24 אחרי השמחה, פרץ צחוק מתגלגל ממושבי הרכב, ששחרר מתח מגלגול קודם של חוזרים בתשובה. גלגול שתמיד ייסר, ובן רגע הפך לנקודה קטנה, דהויה ולא מדאיגה, בציר זמן עתידי חדש וארוך של שנינו. וכמה כיף שהוא ארוך, כי זה אומר שעולמים שייך רק לנו. ואם לא אמרתי לך, אנא דע שהפכתי אחרת. רכה יותר, גם לעצמי – בזכותך. ומי היה מאמין? לא אני! אם תשאלו - תגלו.

כהרגלך המתמיד בקודש, כמו גם בפגישתנו, פתחת לי אתמול דלת והזמנת אותי להיכנס כדת משה וישראל. לא חלמתי שתפתח בי חלון, בטח לא את הדלת החשובה לי מכולן - להיות לך לבית. וככה פתאום, שנייה לפני ששנה חדשה קולחת, ביציאה מהחופה, החזקת לי לראשונה את היד ושאלת אם אני בסדר? 'אני בסדר' עניתי. בסדר כמו שבחיים האלה לא הכרתי לפני. אבל אותך הכרתי. רק אותך. מששת ימי בראשית.

בעלי האהוב מכל, תודה שהבוקר עלה וכבר אין ממה לחשוש, כי האור הוא הכי יפה, כשהוא אומר אותך.."

 

הטורים מוקדשים לעילוי נשמת ר' דוּוִיד בן שלמה יעקב שווארץ זצ"ל

לתגובות, הצעות, שירים ודברים שבקדושה לאוריין-יסכה רייס: hashemonly@gmail.com  (לנשים בלבד!)


רוצים להזמין את אוריין-יסכה רייס לערב נשי מרגש בביתכן? (ללא תשלום). חייגו לטל' 073-2221290 או במייל  aviva@htv.co.il

תגיות:חתונהירושליםאוריין רייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה