חינוך ילדים

מחקר חדש מוכיח: אכן, מורה טוב מורה לחיים

רוצים שהילד שלכם יעבור את שנות ההתבגרות בקלות? תדאגו שהוא יאהב את המורה שלו בכיתה ה'

אא

מחקר חדש המשותף למכון לקרימינולוגיה של אוניברסיטת קיימברידג', אוניברסיטת ETH בציריך ואוניברסיטת טורונטו, מגלה שיש גיל שבו קריטי במיוחד שהילד שלכם יסתדר עם המורה שלו: ילדים שהיתה להם מערכת יחסים טובה עם המורה שלהם בסביבות גיל 10-11 היו בסיכון נמוך בהרבה לפתח התנהגויות בעייתיות ואלימות בבית הספר, ונטו הרבה יותר לפתח תכונות של שיתוף פעולה ודאגה לזולת.

החוקרים גילו כי השפעת היחסים הטובים עם המורה לא היתה מוגבלת רק לשנה בה למדו אצלו, אלא היא התמידה במשך ארבע שנים – ארבע שנות ההתבגרות הקשות ביותר.

תלמידים שנהנו מיחסים טובים עם המורה בגיל 10-11 הפגינו התנהגות טובה יותר כלפי בני גילם בתדירות גבוהה יותר ב-18%, והתנהגות אגרסיבית בתדירות פחותה יותר של 38%. האפקט החיובי של מערכת היחסים הזו, גילו החוקרים, היה חזק לפחות כמו תכניות התערבות מסורתיות כמו ייעוץ חינוכי ותרפיה נגד בריונות. בהתאם לכך, החוקרים מציעים שיש לפתח תכניות מיוחדות עבור מורים לקבוצת הגיל הזו, שיעזרו להם במיוחד ליצור מערכת יחסים חיובית עם תלמידיהם.

"מורים משחקים תפקיד חשוב בהתפתחות של ילדים. תלמידים שמרגישים תמיכה מהמורה נוטים להיות חברותיים יותר ותוקפניים פחות, ויש לנו עכשיו עדות שההשפעה הזו ממשיכה לתוך גיל ההתבגרות", נכתב במחקר. "מדיניות חינוכית ומדינות של בית הספר צריכה לקחת את זה בחשבון ולתמוך במורים כך שיטפחו מערכות יחסים חיוביות עם התלמידים".

פרופסור מנואל אייזנר מאוניברסיטת קיימברידג', מבכירי עורכי המחקר, אומר: "רוב המבוגרים זוכרים מורים מסוימים שהם העריצו ושהתאימו לצרכי הלימוד שלהם, כמו גם מורים אחרים שלדעתם לא היו הוגנים אליהם...המחקר מוכיח שברגע שהילד מגבש רושם על מורה מסוים, לטוב או לרע, תהיה לכך השלכה לטווח הארוך על ההתנהגות שלו".

תגיות:מורהחינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה