קשב וריכוז

מחקר חדש: תרופות להפרעת קשב מפחיתות סיכונים בגיל הנעורים

מחקר אמריקאי מצא כי בני נוער שהחלו לקבל תרופות להפרעת קשב בילדותם היו נתונים בפחות סיכון בנעוריהם

אא

מחקר חדש בשיתוף פעולה של חוקרים מאוניברסיטת פרינסטון ואוניברסיטת קלמזון, מצא כי בני נוער שקיבלו תרופות לטיפול בהפרעת קשב וריכוז סבלו פחות מתוצאות של התנהגות מסוכנת כמו שימוש בסמים.

"הפרעת קשב וריכוז היא בעיה נפוצה, אבל נראה שלאף אחד אין אפשרות לתת תשובה מוחלטת על ההשפעה לטווח ארוך של התרופות", אומרת ד"ר אנה צ'ורנילי מאוניברסיטת פרינסטון. "בדקנו דוחות לגבי 150,000 ילדים שאובחנו עם הפרעת קשב וריכוז ויכולנו לבדוק לאורך זמן את הבריאות שלהם והתועלת או חוסר התועלת של התרופה לטווח ארוך".

בהשוואה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז שלא קיבלו תרופה, מצאו החוקרים, אלא שקיבלו תרופה היו בסיכון פחות ב- 7.3 אחוזים להתמכר לסמים ובסיכון פחות ב- 2.3 אחוזים לסבול מפציעות. במספרים אבסולוטיים, מתוך מדגם של 14,000 בני נוער הסובלים מהפרעת קשב, יהיו 988 פחות מקרים של שימוש בסמים שהנחה שכולם יקבלו תרופה, למשל, ו-,6,122 פחות מקרים בשנה של פציעות לילדים ובני נוער מתחת לגיל 19.

בעוד שמחקרים קודמים הצביעו על האפקטיביות של תרופות בטיפול בתסמיני הפרעת קשב, רק מעט היה ידוע על השפעות לטווח ארוך של הטיפול התרופתי. המחקר הנוכחי מצטרף למחקר אחר שפורסם לא מזמן והראה כי טיפול תרופתי מפחית במידת מה את הסיכון לכך שהסובלים מקשב וריכוז יהיו מעורבים בהיתקלויות עם המשטרה או יזדקקו לאשפוז.  

"בעלי מקצוע והורים רבים עדיין מטילים ספק בהשפעה חיובית לטווח ארוך של תרופות להפרעת קשב וריכוז", אומרת פרופסור הלנה קיט נילסן, מומחית להפרעת קשב וריכוז. "לפיכך, זה חשוב במיוחד לאסוף הוכחות קשיחות לגבי האימפקט של תרופות להפרעת קשב. המחקר האחרון הוא דוגמה מצוינת שמראה כיצד ניתן לבחון את השפעות התרופה בלי לערוך ניסויים אלא לפי בסיס נתונים קיים".

תגיות:תרופותהפרעת קשבמחקרקשב וריכוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה