הריון ולידה

פתח תקווה: יולדת ילדה בבית – ותינוקה נפטר

אם לשמונה, בשנות הארבעים לחייה, שהיתה בעיצומו של השבוע ה-35 להריונה, חשה אמש ברע וילדה את תינוקה, כשהוא ללא דופק וללא נשימה. הניסיונות להצלתו עלו בתוהו

אא

אמש (רביעי) אירע מקרה מצער, בעת שאישה בשנות ה-40 לחייה, אם לשמונה ילדים, שהיתה בעיצומו של השבוע ה-35 להריונה, ילדה בביתה תינוק ללא דופק וללא נשימה.

האישה, תושבת פתח תקווה, חשה ברע, ולאחר שהחלה לדמם ולחוש כאבים עזים, הוזעקו למקום כוחות מד"א. בינתיים, ילדה האישה בלידת בית שאינה מתוכננת, וככל הנראה, בשל סיבוך טבעי שאירע במהלך הלידה – נולד התינוק חסר דופק ונשימה.

הכוחות ניסו לבצע בתינוק החייאה אולם ללא הצלחה, ומאוחר יותר נאלצו לקבוע את מותו. היולדת עצמה פונתה לבית החולים בלינסון, כשמצבה יציב.

מבית החולים נמסר כי מדובר באירוע נדיר במיוחד.

יצוין, כי על פי רוב, בתי החולים בארץ אינם ממליצים על לידה טבעית בבית, בשל הסיכונים הכרוכים בכך. כך למשל לפני כשנה יולדת מיישוב בגליל העליון הגיעה לבית החולים פוריה עם תינוקת שילדה בלידת בית טבעית מתוכננת, אולם נולדה ללא רוח חיים, ככל הנראה בשל סיבוך בלידה. המיילדת, לא שמעה דופק של העובר והמליצה על פינוי דחוף לבית החולים.

כמו כן, גם לפני כשלושה חודשים נפטרה תינוקת בנסיבות דומות, במהלך לידת בית בעמק יזרעאל. פרמדיקים של מד"א ביצעו בתינוקת החייאה לאחר שאיבדה את הדופק, אולם בבית החולים רמב"ם נאלצו לקבוע את מותה.

תגיות:לידהבית החוליםפתח תקווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה