תשעה באב

אז מה כדאי לאכול בסוף הצום?

צמים? מתלבטים עם מה כדאי לשבור את הצום? קבלו מספר המלצות שיקלו עליכם ויגרמו לכם להרגיש טוב יותר

  • ט' אב התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תופעה נפוצה ממנה סובלים רבים לאחר הצום, מלבד הרעב, היא חולשה, עייפות והרגשה כללית של חוסר נוחות.

לעיתים, יכולים הצמים לאחר שבירת הצום לחוש גם בחילה או תחושה של כבדות, וזאת כתוצאה מאכילה של מאכלים שאינם מותאמים לגוף בשעות שלאחר הצום. לרוב, הדבר נובע מאכילה מהירה של מזון 'כבד' לעיכול עבור הגוף, שהאדם אוכל ומעמיס מאוד על הגוף החלש לאחר הצום. לכן, החכם עיניו בראשו - חשוב לנהוג בחכמה עם המזון שאנחנו אוכלים בסוף הצום.  

אז מה כדאי לאכול אתם שואלים? ובכן, לאחר הצום מומלץ להתחיל עם שתייה איטית של משקה כלשהו, לרבות מים קרים, שתייה ממותקת שתשיב קצת סוכרים לגוף, או שתייה חמה כמו קפה או תה, שיכולים לסייע בזרימה מחודשת של הדם בגוף. בכל מקרה, מה שלא תבחרו לשתות – חשוב מאוד להרבות בשתייה.

לאחר מכן, כדאי לשבור את הצום עם מאכלים קלים, כמו פרי, פרוסת עוגה או עוגייה, שיסייעו למערכת העיכול לשוב לפעילות תקינה, בלי להעמיס עליה מהר מדי.

חשוב גם לדעת, שעדיף לאכול מספר ארוחות קטנות – מאשר לאכול בסיום הצום ארוחה אחת כבדה ומכבידה, שבאותו הרגע אמנם תשביע את רעבונכם, אולם מאוחר יותר, ההשלכות שלה על פי רוב יסבו לכם אי נוחות רבה.

שעתיים לאחר הצום, מומלץ כבר לעבור לארוחה כבדה יותר, כזו שמכילה חלבונים – ועדיין, מומלץ לאכול כמות מתונה יחסית. הארוחה יכולה לכלול למשל מוצרי חלב.

רק לאחר מכן, כדאי לאכול ארוחה 'כבדה' יותר. זו יכולה לכלול למשל מרק כלשהו, מנת דג (בשר אסור גם בי' באב), תוספת של פחמימות, כמו אורז, תפוחי אדמה, פסטה וירקות מאודים. לקינוח, אפשר לאכול גם פירות העונה טריים.

זכרו, גם אם אתם חשים רעב שאתם רוצים להשביע תיכף ומיד – חשוב שתתגברו על הדחף, ותחשבו גם על הטווח הרחוק יותר. תזונה בריאה ומותאמת לפעילות הגוף לאחר הצום תסייע לכם לחזור לעצמכם מהר יותר ותסייע לכם לחוש טוב יותר ולהתאושש. בינתיים, שיהיה צום מועיל!

תגיות:צוםבריאותסיום הצום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה