חדשות בעולם

סנסציה: מדענים הצליחו להשיב את ראייתם של עכברים עיוורים

מדענים מארה"ב הצליחו להחיות מחדש את ראייתם של עכברי מעבדה, לאחר שמצאו דרך להצמיח מחדש את סיבי העצב הפגומים שלהם

אא

במאמר שפורסם בכתב העת  Nature Neuroscience התפרסם כי מדענים מארה"ב, הצליחו להחיות מחדש את ראייתם של עכברי מעבדה, לאחר שמצאו דרך להצמיח מחדש את סיבי העצב הפגומים שלהם.

כל המחקרים הקודמים שנעשו קודם לכן במטרה להשיג את אותה מטרה, הסיקו כי לא ניתן בשום פנים ואופן לחדש תאי עצב שכבר נהרסו, אולם במחקר החדש – החוקרים הצליחו להוכיח שזה דווקא אפשרי.

בעקבות מחקר אחר שפורסם על חלבון מיוחד בשם mTOR (שמצטיין בייצור מחודש אך באופן חלקי,  של תאי עצב, המכונים אקסונים) החליטו החוקרים לקחת צעד אחד קדימה, ולנסות ליישם את השיטה שתוארה במחקר הנ"ל על עכברי מעבדה 'עיוורים' למחצה.

הם נעזרו בהנדסה גנטית על מנת להגדיל את רמות החלבון mTOR באקסונים, בד בבד להריסת עצב הראייה של אחת מעיניהם כך שבמשך שלושת השבועות הבאים, יכלו העכברים לראות 'סרט נע' של קווים שחורים בלבד.

במשך אותה תקופה גילו החוקרים דבר מעניין: ייצור מוגבר של חלבון ה- mTOR, הצליח לגרום לאקסונים (תאי העצב) של הראייה – לחדש עצמם חלקית. לדברי החוקרים מדובר בניסוי בעל תוצאה טובה פי 500 בייצור של אקסונים מחודשים, מכל מה שנעשה קודם לכן. "מדהים לציין שהאקסונים האלה זכרו את המקומות במוח שאליהם הם התחברו 'בעבר', וידעו להתחבר אליהם שוב גם בלי פקודה חיצונית", אומר אנדרו הוברמן, אחד ממובילי המחקר. "למרות שלא כל האקסונים הפגומים הצליחו להתחדש, מדובר בהישג מרשים למדע, ואני מקווה שיום יבוא והטכניקה הזו תצליח לעזור גם בתיקון הראייה של בני האדם".

תגיות:מדערפואהעיווריםפריצת דרך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה