חדשות מדע וטכנולוגיה

איך נראה מוח של אדם עם אינטליגנציה גבוהה?

מחקר חדש שבדק צילומי MRI של מוחות אנשים במנוחה מצא סימנים ברורים לאינטליגנציה בפעילות המוח

אא

עד היום, הנחה המקובלת היתה שאינטליגנציה היא דבר מופשט. ישנם, כמובן, מבחנים המיועדים למדוד את מנת המשכל של בני אדם, אבל מצפייה במוח בלבד – לא היה ניתן לדעת האם בעל המוח חכם או לא.

מחקר חדש, עם זאת, גילה שניתן לבדוק מדדים מסוימים של פעילות מוח ולהסיק לפיהם עד כמה אינטליגנטי האדם. המחקר, בראשות פרופסור ג'יאנפנג פנג מאוניברסיטת וארוויק, גילה כי ככל שהפעילות במוח מגוונת יותר וככל שחלקי המוח השנים מרבים לתקשר זה עם זה – כך מדובר באדם אינטליגנטי יותר.

המחקר בדק צילומי MRI במנוחה של אנשים ברחבי העולם, ומצא שיש קצב שינויים גבוה באזורי המוח המזוהים עם למידה והתפתחות – כלומר, ם משנים את קשרי הנוירונים שלהם עם חלקים אחרים במוח לעיתים קרובות יותר, כל כמה שניות או דקות. לעומת את, חלקים של המוח שאינם מזוהים עם אינטליגנציה, מפגינים הרבה פחות שינויים. וככל שאזורי המוח המוקדשים ללמידה הראו פעילות רבה יותר – כך היה הנבחן יותר אינטליגנטי.

הבנה מדויקת יותר של אינטליגנציה אנושית יכולה להוביל לפריצות דרך בתחום הבינה המלאכותית. נכון להיום, מערכות בינה מלאכותית לא מפגינות את ההשתנות המהירה שהמחקר גילה באזורי המוח המוקדשים ללמידה. כדי שהבינה המלאכותית תתחיל להתקרב לזו האנושית, סביר שיהיה צורך להעניק לה פונקציות דינמיות דומות לזו של המוח.

החוקרים מקווים גם שהמחקר יוביל להבנה עמוקה יותר של תחום ריאות הנפש, שכן באנשים עם סכיזופרניה ואוטיזם (וכן באנשים עם הפרעת קשב וריכוז) נצפו דפוסים שונים של פעילות באזורי המוח המוקדשים ללמידה.

תגיות:מחקרמחאינטיליגנציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה