היסטוריה וארכיאולוגיה

מרגש: נמצא בית הכנסת של הגאון מוילנא

ממצאים ארכיאולוגיים חשפו חלק מבית הכנסת הגדול של וילנא. ההערכה: התגלו גרמי מדרגות המובילים לקומות תת-קרקעיות

אא

עבודות ארכיאולוגיות חשפו חלק ממה שהיה פעם מתחם שכלל את בית הכנסת הגדול של וילנא. בית כנסת אשר נהרס בידי הסובייטים אחרי מלחמת העולם השנייה, וכעת מסתבר כי שרידיו קמים לתחייה מחודשת.

המתחם ובית הכנסת ניזוקו משמעותית במהלך המלחמה, ולמעשה הם נקברו תחת אדמה שעליה נבנה בית ספר. כעת באה קבוצת ארכיאולוגים שבראשה עמד פרופ' ריצ'ארד פרוינד מאוניברסיטת הארטפורד, וביצעה עבודות של חפירה מאסיבית במקום. המומחים שהשתתפו בעבודות הגיעו מבריטניה, מקנדה, מישראל ומליטא.

לצורך ביצוע העבודות השתמשו החוקרים בטכניקה ייחודית שסייעה להם לזהות עצמים שנמצאים מתחת לפני הקרקע, מבלי לפגוע בתשתיות. בסיומן של העבודות הם חשפו מה שנראה כמו גרמי מדרגות המובילים לקומות תת-קרקעיות. בעקבות כך הם הגיעו למסקנה כי מדובר בקומה תת קרקעית של בניין שהיה חלק ממתחם שכלל את בית הכנסת הגדול.

מרקאס זינגריס, מנהל המוזיאון הממשלתי על שם הגאון מוילנא, מסר בהודעה לתקשורת כי הממצאים יעברו בדיקות מדעיות, ועדיין לא ברור מה יתגלה בהן. מה שבינתיים ידוע בוודאות הוא שהמתחם שימש בעבר כמרכז של אחת מהקהילות הגדולות והחשובות במזרח אירופה, עליה נמנה גם הגאון מוילנא.

תגיות:הגאון מוילנאארכיאולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה