חדשות יהדות

גם הרב יצחק יוסף מאשר: "הגיור של איוונקה טראמפ – כשר"

דיון סוער בשאלה האם להכיר בגיורים של הרב יחזקאל לוקשטיין, שאמון אף על גיורה של טראמפ הבת, ופניות שונות של ח"כים בכנסת, הביאו את הרב יצחק יוסף לפרסם את עמדתו בנושא, שקובעת כי אין פסול בגיורים מסוג זה

אא

בבית הדין הגדול התקיים הבוקר (רביעי) דיון באשר לערעור שהוגש בנוגע להכרה בגיורים של הרב יחזקאל לוקשטיין, אשר בית הדין הרבני בפתח תקווה, שכבר דן בנושא, פסק כי לא תהיה הכרה בהם.

יצויין, כי הרב לוקשטיין, הינו רב קהילת ישורון בניו יורק, שעומד בראש בית דין. בעבר, אף גייר את איוונקה (יעל) טראמפ, ביתו של איל ההון והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונאלד טראמפ.

בלחץ להכיר בגיורים פנו הח"כים בוז'י הרצוג ויולי אדלשטיין לרבנים הראשיים על מנת שיתייחסו למקרה. הרב דוד לאו פרסם אמש את מכתבו, בו טען כי "בידיי מסמכים המצביעים על כך שהרבנות הראשית לישראל מכירה ברב יחזקאל לוקשטיין שליט"א ובתעודות שהונפקו על ידו. איני יודע על סמך מה קבע ביה"ד את החלטתו, מן הראוי היה שפניה זו תעשה למי שנושא בתי הדין הרבניים הינו תחת אחריותו. ועל כן אין מקום שתופיעו בפני מועצת הרבנות הראשית אלא בפני בית הדין שדן בעניין".
 
גם הרב יצחק יוסף התייחס היום לנושא וטען כי "מבירור שערכתי עולה, כי הממונה מטעמי על בירורי יהדות ברבנות הראשית המטפל בנושאים אלה באופן קבוע הרב איתמר טובול, קבע זה מכבר על סמך בירור שנעשה על ידו, כי אין כל פסול בגיורי הרב לוקשטיין. ומשכך, ברי כי עמדת הרבנות הראשית היא בהתאם לחוות דעתו של הממונה על הנושא".

עוד הוסיף הראשון לציון וכתב כי "יחד עם זאת, לבית הדין הרבני סמכות ייחודית בענייני בירור יהדות לצורך נישואין וגירושין. בית הדין הרבני כמו כל ערכאה שיפוטית אחרת נהנה מעצמאות בהחלטותיו מבלי שיש לנשיא בית הדין הגדול או לכל גורם אחר את היכולת להתערב בהחלטותיו.

"הדרך היחידה להפוך את ההחלטה, היא באמצעות ערעור לבית הדין הגדול מה שאכן נעשה, וכפי הידוע הוא אמור לקיים דיון בנושא וליתן את החלטתו, בטוחני שבפני חברי בית הדין תונח יחד עם מכלול הנתונים גם חוות דעתו של הממונה על העניין ברבנות הראשית והם יתנו את החלטתם בהתאם.

ההכרעה בנושא, צפויה להתקבל בקרוב, בידי שלושה מדייני בית הדין הגדול. משכך, הוסיף הראשון לציון כי אינו רואה מקום "להתערבות חיצונית בהחלטות בית הדין בדיוק כפי שלא יעלה על הדעת להשפיע על החלטות של ערכאות שיפוטיות אחרות".

תגיות:גיורהרב יצחק יוסףאיווינקה טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה