חדשות מדע וטכנולוגיה

כשהמקרר נוזף בכם כי אתם לא שותים מספיק

תוך מספר שנים, סבורים מומחים, הבתים שלנו יהיו חכמים הרבה יותר. הקומקום החשמלי יידלק מיד כשנתעורר, הדלת תזהה אותנו כשנגיע הביתה, והמקרר יוודא שלא נגיע לכדי התייבשות. חלום או סיוט?

אא
איך יראה הבית שלנו בעתיד הלא רחוק, כש'האינטרנט של הדברים' יהפוך להיות מאפיין של רוב הבתים המודרניים? ובכן, גם כשנהיה לבד בבית, כנראה שלא נרגיש לבד. לא עם מקרר שנוזף בנו כי אנחנו לא שותים מספיק ותנור שמחליט בשבילנו איך צריך לאפות את העוף.
 
'אינטרנט של הדברים' הוא רשת שתעבור בין מכשירים וחפצים ביתיים כדי להפוך אותם ל'חכמים'. כך, למשל, בתי העתיד יהיו מלאים בחיישנים שיקלטו נתונים על כל הפעילויות שמתרחשות בבית. מערכות המכשירים בבית ישתמשו אז במידע הזה כדי להבין יותר טוב את הצרכים שלנו.
 
כבר היום אפשר להשיג בשוק מכונות כביסה שיודעות להעריך את משקל הכביסה שנדחסה לתוכן ועד כמה היא מלוכלכת. בהתאם לכך המכונה 'מחליטה' בכמה מים ובכמה חומר להשתמש. תנור אינטליגנטי שצפוי לצאת לשוק בסוף השנה ישתמש בחיישנים ומצלמות כדי להבין מה אנחנו מנסים לבשל, ואז יתאים את הטמפרטורות ושיטת הבישול בהתאם. אנחנו פשוט נכניס לתא עוף או בצק עוגיות, והתנור כבר יטפל באפייה משם, בלי להזדקק לנו. אבל בעוד מספר שנים, הבית שלנו יהיה חכם הרבה יותר. השיש ידע לזהות עם הכוס שהנחנו עליו חמה או קרה – וידאג לשמר את הטמפרטורה שלה. המקרר ידע איזה אוכל הוא מאחסן ויתאים את רמת הקירור אליו. הוא גם יבדוק כמה פעמים אנחנו שולפים החוצה את בקבוק המים, ויתזכר אותנו אם תדירות השתייה שלנו נמוכה מידי.
 
בעתיד, לא נצטרך מפתחות כדי להיכנס הביתה. הדלת תזהה אותנו ותפתח אוטומטית. הבית ידע מיד מי מבני הבית הגיע ויתאים את עצמו להעדפותיו: התאורה, הטמפרטורה, מוזיקת הרקע – כולם יהיו בהתאמה אישית. כשנקום בבוקר, הקומקום החשמלי ידע על זה ויתחיל לרתוח, והדוד יתחיל לחמם מים למקלחת. מפתחי טכנולוגיה רפואית חוזים אפילו שהבית יהיה מסוגל לעקוב אחרי הרגלי האכילה והפעילות הגופנית שלנו – לצד מדדים גופניים כמו קצב לב – ולשלוח את המידע לרופא שלנו. מלחיץ קצת? זה מחיר הקדמה.
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אם לא די בכך שהבית שלנו יעקוב אחרינו על כל צעד ושעל – הוא גם ידבר אלינו. המקפיא והמזווה יציעו לנו מתכונים על בסיס התכולה שלהם, ו'מזכיר אישי' וירטואלי שיפעל בבית יתזכר אותנו על תור לרופא, יוודא שלא נשכח את יום ההולדת של בן הזוג, וייתן הוראות למכשירי החשמל לעבוד בהתאם לצרכים שהוא מזהה.
 
האם החיים שלנו יהיו קלים יותר, בתוך בית העתיד החכם? כנראה שכן. אבל האם הם יהיו מאושרים יותר? לא בטוח בכלל. מומחים מזהירים ש'האינטרנט של הדברים' יגיע עם סיכונים משלו. כבר היום אנחנו מכורים לרשת – מה יקרה כשיימחק הגבול בין אונליין ואופליין? בני אדם עלולים למצוא את עצמם בודדים מתמיד, מתנזרים מקשרים חברתיים אמיתיים, ומסתפקים באינטראקציה שוטפת עם מכשירי החשמל שלהם.
תגיות:אינטרנטאינטרנט של הדבריםעתיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה