חדשות יהדות

"לא נשב ליד הרפורמים ולא ניתן להם לגיטימציה לעולם ועד"

הח"כים החרדים במתקפה נגד התנועה הרפורמית והקונסרביטיבית: "הרפורמים והקונסרבטיבים תוקעים סכין בגבה של התורה הקדושה ושל היהדות. הם גרמו להתבוללות בממדי קטסטרופה לעם היהודי"

אא
בימים האחרונים הגישה התנועה הרפורמית לועדת האתיקה תלונה נגד ארבעה ח"כים. התלונה שהוגשה נגד גפני, מקלב, יעקב אשר וישראל אייכלר, מתייחסת על כך שיצאו בהפגנתיות במהלך דיון בוועדת הפנים, בעת דבריהם של נציגי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית. 

בתגובה, שלחו הח"כים מכתבי תגובה חריפים לועדת האתיקה. "לא מדובר באדם המסתפק בייצוג אידיאולוגיה קלוקלת, אלא באדם הפועל באמצעות מכונה משומנת כדי לפגוע בעמלי התורה יקירי דרבנן נאמני התורה השומרים על ההלכה כנתינתה מסיני, כשכל האמצעים במלחמה זו כשרים", כתב ח"כ יעקב אשר.

עוד ציין אשר במכתבו כי "הצעד שנקטנו כשיצאנו במפגיע בעת שאותו האיש העומד בראש הארגון הרפורמי דיבר בוועדת הפנים של הכנסת, אינו מעשה של מה בכך. ההיעדרות המופגנת מביעה סלידה ומחאה חריפה הבאה לעורר שאט נפש ממלחמתו שלו ושל חבר מרעיו, אשר נלחמים ומנסים להחדיר את הרעל הרוחני בכל שכבות הציבור, במיוחד לאלה אשר אינם שומרי תורה ומצוות, והם עוטפים את מרכולתם במילות דבש של חופש, שוויון, קידמה, וכד' - וכל זאת כדי לנסות לטשטש את המסורת וההלכה היהודית הנהוגה מדור דור.

"כאשר הם כשלו במלחמתם הרוחנית, הם מנסים את כל כוחם במלחמה ב"קמח של תורה", כששמו של אותו איש חתום על מאות עתירות הממוקדות כנגד ציבור אחד, מלחמה אשר ניסתה לגרום להרעבת ילדי תינוקות של בית רבן שכל חטאם ש"נתפסו על דברי תורה", במלחמה בתלמודי התורה, בתקציבי הישיבות, בתקציבי הכוללים, בהבטחת הכנסה לאברכי הכוללים, ביודעו כי התורה ולומדיה הינם החומה הבצורה כנגד טשטוש המסורת היהודית.

גם ח"כ משה גפני שלח אתמול שיגר אתמול את תשובתו לוועדת האתיקה וכתב: "הרפורמים והקונסרבטיבים תוקעים סכין בגבה של התורה הקדושה ושל היהדות. הם גרמו להתבוללות בממדי קטסטרופה לעם היהודי במקומות מגוריהם. מקומות אלו הם לא כאן בארץ, והם מנסים בכל דרך לנעוץ את טלפיהם המסוכנים במדינת ישראל".

ביחס לתלונתם של הרפורמים, ציין גפני כי "אין כל הוראה על פיה חייב חבר הכנסת להיות נוכח בשעה שמאן דהוא מדבר. אני יושב במשך שנים עם גורמים שונים שתהום פעורה בינינו, עם גורמים ואישים אשר אנו במחלוקת אדירה, אני מקשיב ומתייחס ומצביע נגד עמדותיהם, אך מקיים את הדיאלוג כמקובל", מסביר גפני. "איתם, עם הרפורמים והקונסרבטיבים, לא ישבתי מעולם ולא אשב בעז"ה לעולם ועד. אני דורש שהם יסלקו את ידם ממדינת ישראל ויניחו לאזרחיה לחיות על פי דרכם ואמונתם ויפסיקו לפגוע בכל הקדוש והיקר לנו ובמרקם היחסים העדין שבין דתיים וחילונים, ימין ושמאל, יהודים וערבים, שיניחו לנו לנפשנו".

גפני מתייחס לדרישותיהם של הרפורמים אודות הכותל המערבי ומקוואות הטהרה. "הם מעוניינים להידבק אלינו בכותל המערבי, שאין להם כל קשר אליו, במקוואות שהם אינם מאמינים בהם, במקומות שהם אינם מאמינים בהם".

גם ח"כ אורי מקלב הגיב לתלונה וכתב לועדת האתיקה כי "עצם הנוכחות בחדר בשעה שהם מדברים, זה נותן להם לגיטימציה, ואני לא אתן להם לגיטימציה לעולם ועד. לאור כל הנ"ל, ברור שאין מקום שאהיה נוכח כשהם מדברים. כך נהגתי עד היום וכך אנהג גם בעתיד".

מקלב התייחס לתנועה הרפורמית: "הרפורמים והקונסרבטיבים הם חוטאים ומחטיאים, תועים ומתעים, מחריבים את היהדות, פועלים להכעיס, ומנסים לקעקע את תורת ישראל ובכך לפגוע בעם היהודי כולו. הם מנסים להציג מצג שווא של 'כשר אני', וחושפים טלפיהם כדי לפגוע. הם רודפים את היהדות ומנסים לקבל לגיטימציה והכרה ובפרט בכנסת ובמערכת הציבורית והפוליטית".

עוד ציין מקלב: "אינני מבין כלל מדוע ועדת האתיקה קיבלה את התלונה שלהם, ולדעתי היא הייתה צריכה להידחות על הסף. אף אחד לא יכול להכריח אותי לשמוע דברי הבל, שחץ, שקר ודברי מרמה, והתלונה הזו עוד יותר מחזקת את עמדתנו והתנהלותנו. כל נוכחות שתיצור אצלם הרגשת לגיטימציה והכרה, לא ניתן להם בשום אופן. אין לנו שום חלק ונחלה איתם, ולא מצאתי בתקנון הכנסת סעיף שמכריח אותי להקשיב למישהו או להישאר בחדר בשעה שמישהו מדבר". 
תגיות:רפורמיםדגל התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה