חדשות בארץ

לא תאמינו מה מסתתר בצעצועים התמימים האלה

משרד הכלכלה: גילינו צעצועים עם חומרים מסוכנים, בכמות של עד פי 260 מהמותר בתקן. בפנים: כללים לרכישת צעצועים בטיחותיים

אא
צעצועים לילדים, מסתבר, אינם תמימים כל כך כפי שנראה ממבט ראשון. מפקחי מינהל התקינה במשרד הכלכלה מצאו צעצועים שאינם עומדים בתקן, והם מכילים פתלאטים עד פי 260 מהמותר בתקן.

פתלאטים הם תרכובות כימיות, המשבשות פעילות הורמונלית. הפתלאטים משפיעים על מנגנוני הוויסות של הורמונים בגוף האדם גם בריכוזים נמוכים והסכנה היא שתינוקות וילדים יכולים להיחשף לחומרים על ידי הכנסה לפה ולעיסה של הצעצועים המכילים את החומרים המסוכנים.

על פי משרד הבריאות, הפתלאטים משפיעים על מנגנוני הוויסות של הורמונים בגוף האדם גם בריכוזים נמוכים. ההשפעות שתוארו במחקרים: התפתחות אסתמה, בעיות פריון, והשמנת יתר. מדובר בקשר שאינו בהכרח סיבתי, אך מוכח. מחקרים נוספים מצאו ששרידים של חומרים אלו נמצאו בשתן של פעוטות.

בנוסף, נמצאו צעצועים המכילים תכולת מתכות כבדות בכמות גבוהה: עופרת פי 18 מהמותר בתקן, וכרום פי 3.7 מהמותר בתקן.
(צילום: משרד הכלכלה)(צילום: משרד הכלכלה)

כאשר אתם ניגשים לקנות צעצוע לילדיכם, הקפידו על הכללים הבאים:

א. אל תרכשו צעצוע שאינו נושא סימון ברור וקריא, על גביו או על גבי אריזתו, בשפה העברית, כנדרש בתקן:
  • שם היצרן וכתובתו המלאה, אם הצעצוע מיוצר בישראל, או שם היבואן וכתובתו המלאה ושם ארץ הייצור- אם הצעצוע מיובא.
  • lסימון של גיל הילד עבורו מיעוד הצעצוע.
  • סימון בדבר איסור שימוש ע"י ילדים מתחת לגיל 3 שנים עבור צעצועים המכילים חלקים מהווים סכנת חנק או התעללות - חלקים קטנים, שרוכים, גומיות, חבלים ארוכים.
  • אזהרות והוראות שימוש בצעצוע והוראות ניקוי של הצעצוע בשפה העברית.
ב. שימו לב כי על גבי צעצועי נשיכה מלאים נוזלים או אריזותיהם תסומן הוראה זו: "מיועד לקירור במקרר ביתי בלבד. אין להכניס לתא ההקפאה".

ג. שימו לב שעל גבי צעצועים המיועדים לתליה או/וגם למתיחה לרוחב העריסה, מיטת תינוק או עגלת תינוק באמצעות חבלים, גומיות או רצועות, תסומן האזהרה: "יש להסיר צעצוע זה כאשר הילד מתחיל להתרומם על ידיו ועל ברכיו".

ד. שימו לב כי ערכות משחק מגנטיים מסומנות באזהרה: "לא מתאים לילדים שגילם פחות מ-8 שנים. מוצר זה מכיל מגנט/ים קטן/ים. מגנטים שנבלעו יכולים להיצמד ביחד ברוחב המעיים ולגרום נזקים חמורים. במקרה של בליעה, פנה מיד לקבלת עזרה רפואית".

ה. על גבי צעצועים היוצרים פעימות קול גבוהות, או על גבי אריזותיהם, תסומן האזהרה: "אין להשתמש בקרבת האוזניים! שימוש לא נכון עלול לפגוע בשמיעה".

ו. שימו לב כי על גבי צעצועי מים ועל גבי אריזותיהם תסומן אזהרה זו: "לשימוש אך ורק במים שעומקם אינו מסכן את הילד, ובהשגחה".

ז. ככלל יש להימנע מקניית צעצוע שנמכר בסביבה לא נקיה, שאינו מסומן כאמור לעיל, או מפריש צבע או ריח כימי חריף ולא נעים, או מתקלף במגע.
תגיות:צעצועיםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה