הרב יצחק זילברשטיין

"אם את רוצה ברכה ממני, הפסיקי לעשן"

מרן ראש הישיבה נאלץ לעבור לפני כמה שנים טיפולים בעיניו, ובשל כך שהה ימים אחדים בבית החולים. אחת האחיות במחלקה התמסרה לצרכיו בצורה מופלאה, וסיפקה לו את כל מבוקשו על הצד הטוב ביותר

אא

"כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט למען הביא ה' על אברהם את אשר דבר עליו" (י"ח י"ט)
 
לימוד אורחות חייהם של גדולי ראשי הישיבות בעם ישראל מחנך אותנו לפלס דרך לעבודת השם מתוך דביקות וקדושה. אל מאות הסיפורים והעובדות שהתפרסמו לאחרונה בשם מרן הגרא"מ שך זצ"ל, על גדולי ישראל מן הדור שעבר, יש להוסיף סיפור מופלא על מרן עצמו, ממנו אפשר ללמוד עד כמה מתמסרים גדולי ישראל האמיתיים לעתידו ולגורלו של יהודי פשוט. את הסיפור שמע הרב מרא דאתרא ממקור מהימן ביותר.
מרן ראש הישיבה נאלץ לעבור לפני כמה שנים טיפולים בעיניו, ובשל כך שהה ימים אחדים בבית החולים. אחת האחיות במחלקה התמסרה לצרכיו בצורה מופלאה, וסיפקה לו את כל מבוקשו על הצד הטוב ביותר.
כשיצא מרן שליט"א מבית החולים בתום הטיפולים, ניגשה אליו האחות ההיא וביקשה ברכה. היטו הנוכחים אוזן לשמוע מה יאמר לה ראש הישיבה, והנה הם שומעים שהגרא"מ אומר לה כדברים האלה: "את רוצה ממני ברכה, נכון? יש לי בקשה ממך, שללא ספק תביא לך ברכה. הפסיקי לעשן"!
לאחר ששבה האחות למחלקה הסביר מרן ראש הישיבה את כוונתו ב'ברכה' זו. וכך אמר:
"האחות הזו הרי דאגה לי יותר מכולם והתמסרה למילוי כל צרכיי בבית החולים. רציתי להודות לה ולברך אותה על כל מה שעשתה, וכיוון שראיתיה מעשנת, ביקשתי למונעה מעישון בשבת, כדי למנוע ממנה את העונש הגדול שיצפה לה לאחר מאה ועשרים שנותיה.
"אם הייתי בא ואומר לה שתפסיק לעשן בשבת, סביר להניח שדבריי לא היו עושים רושם, לכן ביקשתי ממנה שתפסיק לעשן בכלל, והיא הרי הבינה שכוונתי לסכנת הבריאות הנישקפת מהעישון, ואז קיים סיכוי שתמלא אחר בקשתי, וממילא לא תיענש על עישון בשבת"...
כך דואגים גדולי ישראל גם לפשוט שבפשוטים ויש לנו ללמוד מכך פרק באהבת ישראל.

תגיות:עלינו לשבחהרב שך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה