מעניין

דנמרק: בן שמונה בלבד, אך יודע 32 שפות - כולל יידיש ועברית

חוכמה בגויים תאמין: אנקג'ר נורגאארד הוא ילד בן שמונה בלבד, אך כבר יודע 32 (!) שפות, כולל יידיש ועברית. העילוי הצעיר קיבל מלגת לימודים באוניברסיטת קופנהאגן, אך הוריו מתעקשים להשאירו בבית. "אנחנו יודעים שזו מתנה, אבל אם נשלח אותו לאוניברסיטה - זה יפריע לתהליך הסוציאליזציה הנורמאלי שלו"

אא
דנמרק: הילד אנקג'ר נורגאארד (בלועזית: Ankjær Nørgaard)  הוא בן שמונה בלבד, אך כבר נחשב למאסטרו בשפות – הודות לעובדה שהוא דובר 32 (!) שפות וניבים שונים. נורגאארד הוכתר בתואר האדם הצעיר ביותר אי פעם, שיודע לדבר בכל כך הרבה שפות.

על רשימת השפות שלו נמנות ערבית, בנגלית, דנית, הולנדית, אנגלית, פלמית, צרפתית, גרמנית, יוונית, הונגרית, אינדונזית, איטלקית, יפנית, קוריאנית, מלזית, מנדרינית (שם כולל לניבים סיניים שנוהגים עד היום בצפון ודרום-מערב סין), מאורי, פולנית, פורטוגזית, פנג'אבי, קצ'ואה, רוסית, ספרדית, סוואהילית, אורדו, ויטנאמית, זולו ואפילו – יידיש ועברית.

"אני לא באמת יכול להסביר את זה, אבל זה בא לי ממש בקלות", התבטא נורגאארד הצעיר בפני כלי התקשורת שראיינו אותו. "ללמוד ערבית לקח לי כמה שבועות, סוואהילית הייתה קצת יותר מסובכת. אני מניח שכשזה מגיע לשפות, יש לי קליטה מהירה וטובה. כאנשים חושבים, אין לנו הרבה הבדלים בשפות השונות. ברגע שאתה יודע תריסר, השפות האחרות באות ממש בקלות", אמר.

אמו של אנקג'אר, הפרידה מולר – אמרה כי הם, הוריו, מודעים לכך שבנם קיבל מתנה, אבל שואפים לנתב את הכישרון לכזה שיאפשר לבנם חיים רגילים. "למרות שלאחרונה הוצעה לבננו מלגה מאוניברסיטת קופנהאגן, אנחנו מעדיפים להשאיר אותו בבית ו'לנרמל' את חייו ככל שניתן, כי כאן הוא בטוח יותר. לשלוח ילד כה צעיר לאוניברסיטה, עשוי להפריע לתהליך הסוציאליזציה הנורמאלי, שעובר כל ילד בגילו", אמרה האם.
תגיות:ילדיםכשרוןשפותסוציאליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה