המכתב שלא יישלח לעולם

"בתי, רציתי להגיד לך שאני מצטערת שהפרעתי לך בדרכך. אני גאה בך"

כשאיילה החליטה להתקרב ליהדות, אמא שלה חשבה שזה עוד 'ג'וק' שיעבור לה. במרוצת הזמן הבינה שמדובר בצעד אמתי, וחששה שאיבדה את הילדה שלה. היום, שנתיים אחרי, היא כבר מדברת אחרת. מדור "מכתב שלא נשלח" במכתב מרגש, שהרבה אמהות יזדהו איתו

אא
לבתי שחזרה בתשובה,
היית ילדה ככל בנות גילך, אוהבת את החיים, יפה ובעלת מרץ. הלימודים לא עניינו אותך, אבל היית מלכת המסיבות. 

לפני גיוסך לצבא התחלת ללכת לשיעורי תורה. תמיד היינו שומרי מסורת: לא מדליקים אש בשבת, עושים קידוש. בימי שישי היית מבקשת לשמור שבת, אבל בלילות היית חוזרת בך ויוצאת עם חברות למועדון. לא התרגשנו לא מזה ולא מזה.

במהלך השירות הצבאי הבעת את רצונך לעזוב את הבית וללכת ללמוד במדרשה לבנות. הסכמתי, וחשבתי שזה יעבור לך. שתלכי לגור במדרשה ומהר מאוד תחזרי הביתה – הרי לא רצית לישון יום אחד בצבא ודרשת בתוקף להיות בבסיס פתוח.

התחלת ללמוד במדרשה מספר ימים לאחר שחרורך מהצבא, ועוד לא הבנתי אז כמה קשה יהיה לי. התחלת לשנות את סגנון לבושך וצורת הדיבור, הכרת חברות חדשות והיית צמודה לרבנית שהדריכה אותך. הרגשתי שאת מתרחקת מאיתנו. היו ימים שישבתי בבית מתלבטת מה עשינו לא טוב. הסברת שזה היה רצונך מאז ומתמיד, ושכיום יש לך את הכוחות לחזור בתשובה שלמה.

כשהגעת לביתנו היינו רבות, כשאני מנסה להניא אותך מהחלטתך. הסכמתי לארח בנות החוזרות בתשובה כדי לא לאבד אותך, ולנסות להכיר את עולמך החדש. לאט לאט הבנתי שלהילחם לא יעזור לי.

בשלב כלשהו, התחלת לדבר איתנו על שידוכים. רצית להתחתן ולהקים בית חרדי. שוב היו לנו ימים קשים מלווים בכעס וחוסר הבנה, ושוב נכנסתי למגננות. אבל את המשכת לצאת לשידוכים. למזלי כבר התקרבנו וסיפרת לי על כל מפגש ומפגש, ואני קיוויתי שייקח הרבה זמן עד שתמצאי את החתן המיועד לך משמיים, כפי שאמרת.

התחלת ללמוד מקצוע, דבר ששימח אותי מאוד. היית חדורת מטרה, התמדת בלימודייך ולאחר כשנה מצאת את המיועד לך. סביב ארגון החתונה שוב היו ויכוחים, שוב התקשיתי לקבל את הדרך שבחרת – חתונה בהפרדה מלאה, בעיר חרדית. למזלי החתן ומשפחתו נכנסו ללבי, והייתה חתונה נפלאה כפי שביקשת.

בתי היקרה, את המכתב הזה כנראה לא תקראי. את לא קוראת עיתונים, לא גולשת באינטרנט ומתנזרת מהעולם החילוני.

רציתי להגיד לך שאני מצטערת שהפרעתי לך בדרכך, בכל התקופה הארוכה של הכעס. אני שמחה לראות אותך רוכשת מקצוע, נשואה באושר, עובדת ולומדת, מכבדת אותי ואת אביך. יש לך בעל נפלא, ובעוד חודשים ספורים אהיה סבתא לראשונה.

אני גאה בך. על כך שלמרות כל הקשיים הצלחת הגיע למה שרצית, ואני מצטערת שלא תמיד הייתי שם בשבילך. תביני, גם אני הייתי צריכה לעבור תהליך ארוך ולהגיע לתובנות. 

אני אוהבת אותך מעמקי נשמתי ומאחלת לך את כל הטוב שבעולם.

אמא

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור החדש של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il  ואולי נפרסם גם אותו.
תגיות:המכתב שלא יישלח לעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה