סמארטפונים ואינטרנט

האם פייסבוק באמת מצותתת לכם?

אחרי שבועים של סערה ברשת על כך שפייסבוק מצותתת לשיחות טלפון, מגיעה צפירת ההרגעה. פייסבוק אכן מרגלת אחרינו, אבל לא דרך מיקרופונים סמויים

אא
גם אתם שמעתם על כך שפייסבוק מאזינה לשיחות הטלפון שלכם? בשבועיים האחרונים הרשת געשה בהאשמות כאלה כלפי הרשת החברתית. הכל התחיל כשחוקרת התקשורת קלי ברנס מאוניברסיטת דרום פלורידה הצטלמה לתכנית טלוויזיה: היא דיברה על רצונה לנסוע לספארי אפריקאי כשהטלפון הסלולארי בידה, ותוך דקה פיד הפייסבוק שלה התחיל להציע מודעות על ספארי באפריקה. בכל עיתונות העולם מיהרו לדווח על המרגלים שנמצאים בסלולארי שלנו.
 
אז האם באמת פייסבוק מקשיבה לשיחות הטלפון שלנו ומעצבת את דף הפייסבוק שלנו בהתאם? לא ממש. ברנס עצמה מיהרה להעלות לבלוג שלה הסבר: "הסיפור הזה יצא מכל פרופורציה. אני לא חושבת שפייסבוק מצותתת לנו. אני לא מאמינה בזה ואין לי שום הוכחה לזה".
 
אז איך באמת ידעה פייסבוק לספר לה על מסעות ספארי באפריקה? כפי שהיא יודעת לספר לאדם שמנסה להוריד במשקל על מאמני כושר, וכפי שגוגל יודעת לשלוח לאישה בהריון מידע על מוצרים מומלצים לאם ולתינוק. ענקיות הטכנולוגיה האלה בהחלט אוספות עלינו מידע: הן לומדות עלינו דרך היסטורית החיפושים שלנו, הפוסטים שנתנו להם 'לייק' ואלה שקראנו עד תומם. עינו של האח הגדול בהחלט פתוחה – אבל האוזניים שלו, בינתיים, לא מוטות לשמוע את השיחות שלנו עם סבתא.

ותקרית הספארי של ברנס? כפי שהסבירה החוקרת, לפני שדיברה על הרצון לצאת לספארי היא חיפשה ברשת מידע על ספארי באפריקה. לא מפתיע שפייסבוק גילתה את כוונותיה.
 
אז כן, בעולם הטכנולוגי של היום אין באמת פרטיות. מצד שני, נראה שאתם יכולים לדווח טלפונית בבטחה מה אתם באמת חושבים על מרק צוקרברג. לפי כל הסימנים, דף הפייסבוק שלכם לא ייעלם במפתיע כנקמה. 
תגיות:אינטרנטפייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה