חינוך ילדים

האם מעבר דירה מסוכן לילדים שלכם?

קשה להאמין, אבל מעבר דירה בגיל הילדות יכול להכפיל את הסיכון של הילדים להיות מעורבים בפשע ולפתח בעיות פסיכיאטריות בבגרותם

  • ח' סיון התשע"ו
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשאתם עוברים דירה, מן הסתם יש מגוון דברים שמטרידים אתכם: מהמשכנתא החדשה ועד אמינות חברת ההובלה. אבל מה הסיכוי שתטרחו לחשוב על השפעת המעבר על בריאות הנפש של הילדים שלכם בעתיד?

מסתבר שזה נושא שבהחלט יש לחשוב עליו. מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת האמריקאי לרפואה מונעת בחן את השפעת מעבר דירה בילדות על בני אדם בבגרותם, כשהוא מתבסס על מאגר נתונים ענק: קורותיהם של כל האנשים שנולדו בדנמרק בין 1971 ל-1997. התוצאות: מעבר דירה בגיל הילדות נמצא קשור לסיכון גבוה יותר לפשע, בעיות פסיכיאטריות, שימוש בסמים ואפילו ניסיונות התאבדות.
 

כדי לוודא שהתוצאות הללו קשורות למעבר הדירה, החוקרים לקחו בחשבון היסטוריה פסיכולוגית קודמת ומעמד סוציו אקונומי. עדיין, הסיכון נותר. ילדים למשפחות עשירות היו בסיכון בדיוק כמו ילדים למשפחות עניות בעקבות מעבר דירה.
 

לפני שאתם נשבעים להישאר לנצח בדירה השכורה שלכם (או לפחות, עד שהילדים יגדלו) כדאי לשים לב שהמחקר בדק רק מעבר דירה בין אזורים מוניציפאליים שונים, כלומר מעבר דירה שגורם להחלפת בתי ספר. החוקרים סבורים שהמעבר לחברה אחרת בגלל השינוי במוסד הלימודים הוא כנראה האשם העיקרי בנזקים שנגרמו לילדים.
 

כמובן, ההשפעות המזיקות של מעבר דירה לא שוות בכל קבוצות הגילאים. ילדים בני שנתיים יכולים לשרוד מעבר דירה די בקלות, אבל הגיל המסוכן ביותר לגרום לילדים למעבר בין בתי ספר הוא 12-14. החוקרים גילו שילד בקבוצת הגיל הזו שעובר דירה סובל מסיכון כפול להתאבדות, ביצוע פשע אלים ושימוש בסמים בהמשך חייו – תוצאות שלפעמים מתרחשות שנים ארוכות אחרי המעבר המקורי.

תגיות:מעבר דירהמעבר בתי ספרילדים בסיכון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה