סמארטפונים ואינטרנט

סקר: 30% סבורים שהסמארטפון שלהם חשוב יותר מהוריהם

עד כמה החבר הדיגיטלי שלכם חשוב בחייכם ומשפיע עליכם? ממצאים עגומים: 30% סבורים שהסמארטפון חשוב יותר מההורים

  • ח' סיון התשע"ו
אא

30% ממשתפי הסקר מחשיבים את הסמארטפון שלהם יותר מאת הוריהם – כך עולה מסקר שבוצע עבור מעבדת קספרסקי, חברת אבטחת מידה המוכרת מוצרי הגנה למחשבים.

הסקר בוצע על ידי ע"י אוניברסיטת וורצבורג שבגרמניה. הסקר, שבוצע בקרב 1,300 גרמנים ובריטים, הורה כי 37.4% מהנשאלים מדרגים את הסמארטפון שלהם כחשוב יותר או חשוב באותה מידה כמו חבריהם הקרובים; 29.4% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הסמארטפון שלהם חשוב באותה מידה או חשוב יותר מאשר הוריהם; 21.2% אמרו כי הסמארטפון שווה או עולה בחשיבותו על השותפים שלהם לחיים; ו-16.7% דירגו את הסמארטפון בקטגוריית החשיבות הגבוהה ביותר.

במהלך הסקר, התבקשו הנשאלים לדרג אנשים ואובייקטים שונים בחייהם לפי סדר חשיבותם, ביחס לעצמם, על גבי בסיס של לוח שחמט. הניסוי גילה כי אמנם המשפחה הקרובה, החברים וחיות המחמד דורגו, בקרב רוב הנשאלים, גבוה יותר מאשר הסמארטפון שלהם. עם זאת, הסמארטפון דורג כחשוב הרבה יותר מחברים עימם המשתתפים עובדים או לומדים מדי יום.

עוד עולה מן הסקר, כי משתמשים רבים לא מאבטחים את הסמארטפון שלהם, מכיוון שהם רואים בו מעין הרחבה של עצמם. דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי במעבדת קספרסקי, התייחס לכך באמרו: "יצירת קשר רגשי עם סמארטפון יכולה להשפיע על קבלת החלטות בכל הנוגע להגנה על המידע המאוחסן בו. אנשים רבים שוכחים לאבטח את הסמארטפון שלהם מאחר והם רואים בו הרחבה של עצמם, והדבר מותיר אותם חשופים לעברייני הסייבר".

מובילת המחקר, אסטריד קרלוס, פסיכולוגית מדיה באוניברסיטת וורצברג, אמרה אף היא כי המשתמשים לא מייחסים חשיבות רבה לאבטחת המכשיר. "אנו מופתעים לראות כי 93% ממשתתפי הסקר הסכימו למסור את קוד הגישה הסודי שלהם לסמארטפון. זה מדאיג, מכיוון שהדבר מצביע על כך שאנחנו מוכנים להציב את החברים הדיגיטליים שלנו, ואת המידע הטמון בהם, בסיכון".
 

תגיות:סמארטפוןאינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה