תרבות יהודית

כבר לא רק זמר: דוד ד’אור בתערוכת ציורים ראשונה

ב-25 השנים האחרונות, הכרתם אותו בעיקר כאחד המוזיקאים המובילים בארץ ובעולם. אלא, שבחמש השנים האחרונות ד'אור מפתח אהבה חדשה: ציור. בקרוב יפתח תערוכת יחיד ראשונה, בה יוצגו 60 מציוריו. ד'אור: "זה משהו עמוק, הרבה מעבר לתחביב"

  • כ"א אייר התשע"ו
אא

את דוד ד'אור מרביתכם מכירים בתור הזמר שמפתח קריירה מוזיקלית מצליחה, בארץ ובעולם. וזה באמת התחום בו השקיע את עצמו ב-25 השנים האחרונות. אולם לאחרונה, חשף ד'אור נישה חדשה, בה הוא בוחר להשקיע במקביל את זמנו, והיא תחום הציור.

בראיון שקיים עם 'ישראל היום', תיאר ד'אור את האהבה לתחום, שהתפתחה עם השנים. "מאז ומתמיד נהגתי לשרבט. הייתי מהתלמידים האלה שמציירים במחברות בית הספר. לאחר מותו של אבי, לפני 11 שנים, הוא השאיר לי נגרייה בדמי מפתח. כששאלתי את העירייה מה אפשר לעשות במקום הזה, אמרו לי: 'רק נגרייה'. אמרתי שאני לא נגר, ואז אמרו שאפשר אולי סטודיו לציור. הרגשתי שזה הזמן. אשתי פזית קנתה סטנד מקצועי והמון ציוד, ופשוט סגרתי את עצמי ימים שלמים בסטודיו. לא אוכל, לא שותה, רק מוסיקה ברקע, ומצייר. הרגשתי שמתחולל בי משהו פנימי חזק מאוד. זה נשמע מגוחך אבל הרגשתי את הקנבס, את הצבעים. בכל ציור יצא משהו ממני".

עוד הוסיף, כי לא מדובר במשהו שלמד בצורה מקצועית, אלא בעיקר פיתח באופן ספונטני. "אני לא מתכנן מה לצייר. מכיוון שלא למדתי ציור, הכל בא ממקום פנימי עמוק מאוד ונוצרים על הבד המון רבדים. בתערוכה התרכזנו בציורים הפיגורטיביים, של דמויות, אבל יש לי גם כמה ציורים מופשטים".

בהמשך נשאל מדוע החליט לחשוף כעת את הציורים, ולהפוך את התחביב שלו לאמנות רשמית, שתוצג בפני הקהל הרחב במסגרת תערוכה. "האמת היא שמלכתחילה לא התייחסתי לזה כאל תחביב", הוא מתאר. "הרגשתי בציור את מה שהרגשתי כשכתבתי מוסיקה, שקורה לי משהו, סוג של השראה. כשהעזתי להראות לחברים - התגובות היו יוצאות מן הכלל, ואז הגיעה לסטודיו אוצרת האמנות סיגל קשקש, שאני מאוד מעריך. היא שתקה כמה דקות, ואז התפרצה ממנה אנרגיה של התלהבות ושמחה. כשהיא נתנה לי את האישור, התחלנו לעבוד על תערוכה".

ואם גם אתם עוקבים אחרי הקריירה העמוסה של ד'אור ושואלים את עצמכם מתי הספיק להשקיע מזמנו גם בפיתוח תחום הציור - לד'אור יש תשובה ברורה. "יש מקום להכל. כשאתה אוהב משהו, אתה מוצא זמן. מוסיקה זה משהו שאני עושה כבר יותר מ־25 שנים, זה הפך להיות ריטואל שמוכר לי. בציור יש משהו חדש מבחינתי, עם ניצוץ שמעיף אותי כל הזמן למקומות של השראה ושל סיפוק. אני יכול לעבוד על ציור מסוים שבועות. הרבה פעמים כשאני חוזר בלילה מהופעה, אני נוסע ישר לסטודיו ועובד עד הבוקר".

ב-9 ביוני, צפויה כאמור להיפתח תערוכת היחיד הראשונה שלו, שתתקיים במתחם התחנה בתל אביב. התערוכה תיקרא "רבדים", ובמסגרתה, יוצגו 60 ציורים מקוריים פרי מכחולו. "אני רק מקווה שכשאנשים יראו את העבודות, הם י

תגיות:דוד ד'אורדוד דאור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה