סמארטפונים ואינטרנט

הטובים לסייבר: כך בורר המוסד את המוחות החריפים שלו

חידה אחת, 25,000 פותרים ורק כמה עשרות יוכלו לשלוח את קורות החיים שלהם, למערך הסייבר של המוסד. אבל הוא לא היחידי שעובד ככה

אא
מתוך מאות אלפי מוחות חריפים בארץ ובעולם, כיצד ידע המוסד לברור את הטובים ביותר,  עבור מערך הסייבר שלו? פשוט מאוד: על ידי פרסום חידת תמונה, הקוראת למועמדים לנסות ולפצח אותה. "התמונה עצמה היא בעצם איזשהו צילום מסך של קוד בצורת בייטים", מסביר החוקר הבכיר עידן נאור. "מה שנעשה בעצם באתגר הזה: בכוונה נלקחו ארבעה בייטים מתוך הקובץ הזה, שהם ארבעה זוגות של מספרים ואותיות שמיתרגמים למספרים שמייצרים כתובת של פרוטוקול אינטרנט".
גד שמרון, איש מבצעים לשעבר במוסד, מוסיף ואומר כי גם לאחר איתור האנשים המתאימים, תהליך הגיוס עצמו עשוי לקחת חודשים ארוכים, היות ומדובר בהליך מיון שכולל הצלבות מידע רבות. אחרי ככלות הכל, מישהו צריך לדאוג שאף אחד מהמועמדים איננו חפרפרת של תא טרור מסוכן, לא? "ארגון עוין יכול לקחת את הגאון התורן שלו, ולנסות להחדיר את האיש כחפרפרת - אל תוך המוסד", הוא אומר. 

ומה יש למחבר הספר 'המוסד - המבצעים הגדולים' לומר, בעניין שיטת המיון יוצאת הדופן הזו? שיטה זו נהוגה מימים ימימה, ואפילו צוות הבריטים שהצליח לפצח את האנגימה הנאצית במלחמת העולם השנייה, לדבריו גוייסו בשיטה זו. "איך אלן טיורינג גייס את האנשים הכי חכמים בבריטניה?" שואל שמרון ואחר משיב: "הוא פרסם תשבץ ב'טיימס', ואמר שמי שעונה על התשבץ תוך 10 דקות, נא לשלוח מכתב לכתובת הזו והזו".

המכתב הגיע כמובן לאוזניו של טיורינג, וכך הצליח לבנות את הצוות המנצח שלו. 

גד שמרון, מחבר הספר 'המוסד - המבצעים הגדולים'גד שמרון, מחבר הספר 'המוסד - המבצעים הגדולים'

תגיות:מוסדסייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה