תרבות

אם מזועזעת: "לבתי בת ה-9 יש 182 גברים חברים ברשת"

"כבלוגרית, כאחת פעילה ברשת ויודעת היטב את השלכותיה, אני עירנית מאוד, ואפילו אני פקששתי. נרדמתי בשמירה", כך התבטאה היום אדה פרידנסון, בפוסט שפרסמה, לאחר שגילתה כי ביתה בת ה-9 מנהלת חשבון ברשת, בו חברים לא פחות מ-182 גברים עוקבים, כאשר 95% מהם מהמגזר הערבי

אא

אדה פרידנסון לא האמינה למראה עיניה: ביום שישי האחרון, הלכה לכבות סרטון בפייסבוק איתו נרדמה ביתה, כשפתאום הבחינה לראשונה במה שזעזע אותה עד עמקי נשמתה: לראשונה, התברר לה, כי מזה תקופה ארוכה, ביתה בת ה-9 מחזיקה בחשבון פייסבוק, בו יש לה 182 עוקבים, כשמתוכם היא מכירה שלושה בלבד, וכל השאר הם גברים מבוגרים. ולא זאת בלבד, אלא ש-95% מהם התגלו כבני מיעוטים(!).

 "ביום שישי האחרון הלכתי לחדר של בכורתי בת ה-9 לכבות סרטון ביוטיוב שנרדמה איתו", כתבה פרידנסון, בפוסט מזועזע שפרסמה כאם, עם רשמים בנושא. "אבל משהו משך אותי לחטט קצת, אז גיליתי אפליקציה פתוחה - Tango, וחשכו עיניי".

עוד הוסיפה כי "במשך תקופה, שירה העלתה לעמוד שלה לא מעט תמונות, הגיגים (התפוח לא נופל רחוק מהעץ – מסתבר). אבל יותר מטריד – מסתבר שלשירה היו 182 עוקבים, מתוכם היא מכירה 3. המון לייקים ותגובות של אנשים שהיא לא מכירה, 95% מהם מהמגזר הערבי. הם הגיבו לה בשפתם, השתלטו לה על הקיר. רשמו הודעות, העלו תמונות. כשניסיתי להיכנס לפרופיל של אחד מהם – גדי לחסום, חייגתי אליו בטעות, ניתקתי והוא התקשר מיד..."

בהמשך, החלה להכות על חטא, על כך שלמרות היותה אמא אכפתית, מעורבת וזהירה – לא שמה לב למה שהתרחש מתחת לאף שלה ממש. "אני אמא מעורבת מאוד", תיארה. "אני פעילה בוועד ההורים, אני אוספת את הבנות מהגן והבי"ס, אני קוראת את הודעות הוואטסאפ שלה, הבנות משתפות ומספרת לי הכל! כבלוגרית, ככותבת תוכן, כאחת שפעילה ברשת היטב ויודעת את השלכותיה אני עירנית מאוד ואפילו אני פקששתי. נרדמתי בשמירה".

עוד הוסיפה כי היא אינה כועסת על איש ומאשימה רק את עצמה כאם. "לא עצרתי לשאול, לא עקבתי, לא חשבתי על אופציה של רשת חברתית פעילה. האחריות ההורית עלי וטעיתי בגדול. לא כעסתי עליה, כעסתי על עצמי. היא סה"כ בת 9, היא לא מבינה את המשמעות. כששאלתי אותה והראיתי לה את כל התגובות, ענתה שהיא לא מגיבה להם, שהם עוקבים אחריה ולא היא אחריהם. היא לא מבינה שהם יכולים להוריד את התמונות שלה, להפיץ אותן, היא לא מודעת לעשירית המסכנות הקיימות – אבל אני כן".

ולאחר שכבר החליטה לסגור לה את הפרופיל ברשת החברתית אחת ולתמיד, הוסיפה לתאר את הסאגה המתמשכת שבהסרתו, ואת אי הנעימות הכרוכה בכך, והוסיפה: "לנו כהורים יש אחריות לבדוק, ללמד, לעקוב! לחנך את הילדים שלנו איך להתנהל ברשת. אני שילמתי על הטעות שלי, מציעה לכולם להיות עירניים יותר".

תגיות:רשתות חברתיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה