גרפולוגיה

האם העץ שלי מספר על משבר גיל 40?

הגרפולוגית עפרה הר כסף מייעצת לבת ארבעים שמתעניינת לפתע לדעת מה הפוטנציאל שלה

אא

עפרה שלום,

לתדהמתי, יש לי צורך חדש, לאבחן מהן יכולותי האמיתיות ומה לא פיתחתי והייתי יכולה לפתח. חשוב לי פתאום כמה אי קיו יש לי ואם אני יצירתית, ובעצם, כמו ביתי המתבגרת, אני מציבה סימן שאלה תחת דברים שעד אתמול היה יציבים ומספקים, כמו מקום העבודה, תחום העיסוק ואפילו מצב הזוגיות. לא נראה לי הגיוני מה שקורה אבל זה המצב.

ימנית, בת 42

* * *

מה שאת מתארת הוא אכן תהליך אופייני למי שחווה את משבר גיל הארבעים. אלא שאדם אינו סך הכישרונות והיכולות שלו. לכן, אבחונים כמו שאת רוצה לא יתנו לך תמונה על ערכך. גם את מכירה אנשים לא כל כך שנונים ומחודדים אבל הם צינור נקי ורחב להורדת שפע עליון. ומה צריך יותר מזה?...

הרעיון לעשות חשבון נפש בנקודות ציון מסוימות הוא רעיון חיובי. רק הדרך בה את בוחנת את ערכך אינה מתאימה. גיל ארבעים הוא אחד התנאים לכניסה לפנימיות התורה, ודאי שהוא גיל עם משמעות חשובה. היעדים וסולם הערכים שלך עכשיו, פחות מושפעים מבלבולים. בניגוד למתבגרות, יש לך ניסיון חיים. אינך מסתנוורת עוד מזוהר-דמה...

זהו גיל הנסמך על ההתקדמות עד אליו, ולעיתים דורש תכנון התקדמות לקראת מטרות שונות. עם חשבון נפש של מה שנקרא "אמצע החיים", יתכן שתרצי לפנות לעבר מטרות רוחניות יותר, המספקות משמעות קיומית. אלה ביננו המושפעות יותר מתרבות המערב והעולם, נמצאות בסיכון גבוה בהרבה, ללקות במדידה עצמית שגויה. מדידה כזו, הנסמכת על הצלחה בקריירה, תארים ורכוש, מעמד ויוקרה, אינם המדד האמיתי לערכו של אדם.

לרוב בני הארבעים, יש הרגשה שצריך להיפרד מכמה חלומות שכבר לא יקרו. חלומות, שהנשיאה בעול המשפחה גומזים לגמרי. במצב כזה, מובן שאדם שואל את עצמו : מה עשיתי עם חיי ומה עוד ניתן להשיג בהם,מה השינוי המתבקש . אלא שביטויים של העולם התחרותי לא נותנים מענה לתהיות הללו. לא מבחן אינטליגנציה ולא מרוץ אחרי הבנת שכלולי הטכנולוגיה. הערך שלך כאישה, כאימא וכיהודייה, נמדד בערכים והישגים שונים לגמרי.

ציור העץציור העץ

בציור שציירת ניכרת תחושת ה"משברון" שלך. ראשית, השמיים "בוכים". העץ קטן ביחס לדף, העולם שלך הצטמצם ביחס למה שהיה, ובעז"ה עוד יהיה בקרוב. הדף מייצג את מרחב המחיה, ויש בו מקום רב להתפתחות מאוחרת...

בעץ, נשרו העלים ונותרו פירות מושחרים. העלים מעידים על העולם הרגשי, שכעת מרגיש את החסר. בהמשך ודאי תציירי צמרות עטויות עלווה עשירה...הפירות – ההגשמה העצמית, מצוירים בלחץ חזק, כי חייבים, ממש מוכרחים להצליח ויהי מה. עם זאת, הציור עשיר וכל היחסים בין הפרטים, מצויינים. הקו מעיד על יוזמה ויכולת כך שאין חשש ש"תתקעי" במשבר. את לא הטיפוס המתאים.

המעוניינים באבחון ופרסום מוזמנים לצייר את העץ שלהם, בעזרת עט כדורי פשוט, על משטח ישר וחלק. על דף נפרד יש לכתוב את שאלתכם, גילכם ומה היא היד הכותבת -ימנית או שמאלית. כדאי להשאיר גם מספר טלפון לבירורים. את שני הדפים יש לשלוח לפקס 15326528427 או לסרוק ולשלוח למייל של הגרפולוגית עפרה הר כסף, מנהלת מכון "קו נקודה  KAVNEKUDA1@GMAIL.COM "

המדור יתפרסם אחת לשבועיים, כך שאין התחייבות לפרסם כל פניה.

תגיות:גרפולוגיהמשבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה