טהרת המשפחה

היסטוריה באפריקה: מקווה ראשון מוקם בניגריה

מקווה ראשון מוקם בניגריה שבמערב אפריקה ובנייתו צפויה להסתיים בקרוב. שליח חב"ד בניגריה: "מבחינה הלכתית קהילה יהודית ללא מקווה אינה יכולה להתקיים, כיוון שזה הוא המפתח להמשכיות. אני שמח ונרגש שכעת מוקם המקווה הראשון בניגריה"

אא

המקווה הראשון בניגריה שבמערב אפריקה הולך ומוקם בימים אלו, ובנייתו צפוייה להסתיים בקרוב זאת לאחר שבעבר היו מספר נסיונות לבנות מקווה טהרה בניגריה, אך בשל העלויות והיתרי הבנייה התעכב הפרויקט.

שליח חב"ד בניגריה, הרב ישראל אוזן הגיע לפעול במקום לפני מספר שנים, והוא מתגורר עם בני משפחתו בעיר הבירה של ניגריה, אבוג'ה. הקהילה היהודית בניגריה מצויה ללא מקווה, ולכן אלו שרוצים לשמור על טהרת המשפחה צריכים לטוס לפריז בטיסה שנמשכת חמש שעות.

הקמת המקווה לאורך השנים נתקלה בקשיים בעיקר מפני שכל השטחים והאדמות בעיר הבירה של ניגריה, אבוג'ה הם בבעלות ממשלתית ואין אפשרות לרכוש שטח עבור בניית המקווה.

במהלך ביקורו של נשיא ניגריה דאז, גוד לוק יונתן בישראל, הוא הגיע לכותל המערבי שם נפגש עם רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ' והבטיח לו שיפעל להקצאת קרקע לבניית מקווה עבור הקהילה היהודית באבוג'ה.

לאחר הבחירות בניגריה, הנשיא יונתן התחלף והנושא ירד מהפרק. לאחר זמן נדיב יהודי בשם אייל מסיקה, הקצה שטח אדמה שבבעלותו באבוג'ה לטובת הקמת המקווה הראשון בעיר.

לצורך השלמת בניית המקווה, הזמין השליח הרב ישראל אוזן, את המומחה בעל שם, הרב גרשון גרוסבאום ממיניסוטה, כדי לסייע בתוכניות אדריכליות ולפקח על הבנייה. אחיינו של מסיקה, יוסף דואני אשר משמש כמנהל חברה ישראלית בניגריה, הבחינו במצוקת יהודי ניגריה לשמירת טהרת המשפחה.

לאחר התייעצות של דואני עם רבה של מגדל העמק, הרב דוד גרוסמן שליט"א, החליטו דואני ומסיקה להקים את המקווה. המקווה החדש עתיד לשרת יותר מ-70 משפחות יהודיות מאבוג'ה ולאגוס.

שליח חב"ד בניגריה, הרב ישראל אוזן סיפר: "אני שמח ונרגש שמוקם המקווה הראשון בניגריה. כשהגעתי לניגריה, גיליתי שיש קהילה יהודית משגשגת, אך לא היו לה את התנאים הבסיסיים להתקיים".

"מבחינה הלכתית קהילה יהודית ללא מקווה אינה יכולה להתקיים, כיוון שזה הוא המפתח להמשכיות. לולא תרם מר אייל מסיקה את הקרקע, המקווה לא היה מוקם. אני מודה למר אייל מסיקה על התרומה המשמעותית לפיתוח ושגשוג הקהילה היהודית בניגריה".

אייל מסיקה אשר תרם את הקרקע עבור המקווה מסר: "אני שמח ומודה שנפלה בחלקי הזכות לסייע לקהילה היהודית בניגריה, ולסייע לחב"ד בהקמת פרויקט קהילתי חשוב, אשר מי ייתן ויגשים את ייעודו במהרה".

יוסף דואני, מנהל החברה אשר בונה את המקווה מסר: "אני גאה להיות חתום על פרויקט מיוחד שכזה".

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il

תגיות:מקווהחב"דאפריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה