גרפולוגיה

עשיתי הסבה ממתמטיקה לפסיכולוגיה – צדקתי

והפעם במדור: קוראת רוצה לדעת האם המעבר ללימודי פסיכולוגיה אכן מתאים לה

אא

עפרה היקרה,

למדתי מתמטיקה, עשיתי הסבה לפסיכולוגיה אבל עדיין עולים בי ספיקות האם זה אכן המקצוע המתאים לי. מצורף ציור העץ שלי – מה דעתך? אני ימנית, בת 34.

שיר

* * *

שלום לך, שיר.

כאשר אנחנו מתכוננים לכתוב או לצייר על דף, באופן לא מודע, הדף מייצג את העולם. זה מרחב המחיה שלנו כרגע. משום כך, ההתארגנות שלנו על הדף מספרת על הדרך בה אנחנו רואים את העולם.

קיבלת דף, התחלת גזע כה גדול שהיה ברור שלא כל העץ ייכנס בדף. האמירה שלך היא - הדף לא מספיק לי = העולם קטן עלי. השאיפות שלך גדולות יותר ממה שאת מרגישה שמזומן לך. זהו מצב של שאפתנות שמובילה לצמיחה עצומה והישגים, אבל גם...לאכזבות. כשאדם מצפה ליותר ממה שסביר לצפות, ליותר ממה שמזומן לו, סביר שיפגוש גם את המחסום, את הבלתי ניתן למימוש.

ציור עץציור עץ

עשית בחכמה כשנטשת את המתמטיקה לטובת הפסיכולוגיה. היא הרבה יותר מתאימה עבורך. יש לך עושר אישיות יוצא דופן, יכולת העמקה ותקשורת מצוינת עם הזולת. לעומת זאת, החשיבה הניתוחית שנדרשת למתמטיקה פחות חזקה  אצלך. אני מניחה שהציונים שלך היו סבירים, ובכל זאת, הפסיכולוגיה הולמת הרבה מהחוזקות שלך. עם זאת, את נדרשת לאומץ לב ולתנאים מתאימים: מחכות לך שנים רבות של לימודים. אולי תתפתחי בהן ותיהני, אבל בחרת בדרך ארוכה עד העבודה עצמה.

אם הספיקות שלך הן ביחס להתאמה לכישורייך ולתכונותיך- המסר שלי ירגיע אותך. אבל ביעוץ מקצועי לוקחים עוד הרבה פרמטרים לתוך השיקולים, באופן שאיני יכולה לעשות דרך מדור זה בלבד.

המעוניינים באבחון ופרסום מוזמנים לצייר את העץ שלהם, בעזרת עט כדורי פשוט, על משטח ישר וחלק. על דף נפרד יש לכתוב את שאלתכם, גילכם ומה היא היד הכותבת -ימנית או שמאלית. כדאי להשאיר גם מספר טלפון לבירורים. את שני הדפים יש לשלוח לפקס 15326528427 או לסרוק ולשלוח למייל של הגרפולוגית עפרה הר כסף, מנהלת מכון "קו נקודה" -  KAVNEKUDA1@GMAIL.COM

המדור יתפרסם אחת לשבועיים, כך שאין התחייבות לפרסם כל פניה.

תגיות:גרפולוגיהמקצוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה