פורים

מה אפשר ללמוד ממצוות פורים? 7 נקודות חשובות

אילו כוחות מיוחדים מקבל האדם בפורים, מהי הסגולה המיוחדת בכל אחת ממצוות היום? 7 נקודות השופכות אור על מצוות היום הקדושות

  • י"ג אדר התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

1. אמונה שהכל בהשגחה - תכלית ומטרת יום הפורים הוא להשריש את האמונה בהשגחה פרטית גם בעת הסתרה כשעדיין חשיכה אופפת אותו. "יש לפרסם ולגלות כי זהו עיצומו של יום: להאמין שהכל מתנהל בהשגחה עליונה בחשבון מדוקדק".

2. השלכת יהבו על השי"ת - זוהי הסיבה שפורים נקרא על שם הפור. "ועל זה מורה ענין הגורל, שמבטל דעתו ומוציא לגמרי את מחשבתו וחשבונותיו, ומשליך יהבו רק על השם יתברך".

3. מחית עמלק – בספרי המוסר מובא כי ענין מחית עמלק בפורים ובשבת זכור, אינו ליומו בלבד, אלא לכל תקופת השנה. תפקידו של כל אדם לעקור את חלקו של עמלק זה הרע שיש בקרבו, ולהשריש בלבו אהבתו ויראתו של הבורא. כה נכתב: "על כן נאמר "כי מחה אמחה" – שלא מספיק מחיית עמלק לשעה, אלא שתהיה המחייה לדורות, גם ביום מחר שהוא לאחר זמן, וגם שיהא תמיד חוזר ומוחה אותו שוב ושוב. במלחמת עמלק, שנאמרה על מלחמת היצר, צריך האדם לעמוד תמיד על משמרתו, ואת הכוח לעמוד איתן במלחמות אלו מקבל האדם בפורים".

4. קריאת המגילה - ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש זי"ע ביאר את לשון המשנה 'הקורא את המגילה למפרע לא יצא', כי 'למפרע' מלשון 'פרעון', כי הקורא את המגילה רק בכדי לפרוע את חובתו ולהסיר עול 'חובת הקריאה' מעל צווארו, ואינו קורא אותה בהתעוררות הלב להתבונן בחסדי ה' עם בניו בני ישראל, 'לא יצא' – והפסיד את עיקר המטרה שבקריאת המגילה להתבונן בכתוב בה, בחסד ה' שגמל עם בני ישראל עם קרובו על ידי השגחה פרטית ומדוקדקת, ורק בכך יקיים חובתו.

5. משלוח מנות - יום הפורים מסוגל לזרע של קיימא. בשם ה'חוזה' מלובלין מובא כי הקב"ה מקיים מצות 'משלוח מנות' על ידי שנותן 'איש' זה בנים 'לרעהו' אלו ישראל.

6. מתנות לאביונים - בשולחן ערוך נפסק: "אין מדקדקים במעות פורים, אלא כל מי שפושט יד ליטול נותנים לו', ומשום שאנו מקיימים הלכה זו, הקדוש ברוך הוא מוחל וסולח לעוונות כל אחד ואחד באיזה מצב שיהיה, ובלבד שיהיה פושט יד לקבל המחילה, ואז אין מדקדקין אחריו אם כוונתו רצויה ודעתו שלימה". למתנות לאביונים דרך הידברות הקליקו כאן.

במיוחד השנה, את ה'מתנות לאביונים' שלך אתה תתן השנה בהידור רב. בעיצומו של יום הפורים, יעביר ארגון 'הידברות' סכומי כסף נכבדים למשפחות מעוטי יכולת ולמאות מקרים קשים הזקוקים לעזרה. ברגע שתתרום, אתה תדע שעוד משפחה חוגגת את יום הפורים ברוגע ובאושר.

מתנות לאביונים נותנים להידברות – ככה מקיימים את מצוות היום!

התורמים "מתנות לאביונים" להידברות יוזכרו אצל מרן הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי והרב זמיר כהן שליט"א שיעתירו עליכם לרפואה שלימה, לפרנסה טובה, לנחת מהילדים, לזיווגים הגונים, לזרע של קיימא ולכל הברכות והישועות. 

חייגו עכשיו למחלקת החסד בהידברות: 073-2221212

לפרטים ולתרומה און-ליין באופן מאובטח, היכנסו לכאן.

תרמת? אשריך! עכשיו אתה יכול להיות רגוע ששמחת יהודים לחג! חג פורים שמח!

7. סעודת פורים– משתה היין, אחד ממצוות פורים, הוא עת רצון גדולה מאוד. על משתה אסתר נאמר: "ויאמר המלך לאסתר במשתה היין מה שאלתך ויינתן לך". רבותינו מבארים כי סגולה מיוחדת היא לבקש בקשה מהשי"ת בסעודת פורים, וזוהי עת רצון מיוחדת לכך שתתמלא הבקשה.

הרב עמנואל מזרחי בסגולה מיוחדת לשעת סעודת פורים:

 
תגיות:פוריםסגולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה