פורים

בריאות, פרנסה, שפע וכפרת עוונות: אלו הסגולות הטמונות בזמן קריאת המגילה בפורים

"בעת קריאת פסוקי המגילה, שפע הרחמים שהתעורר באותו זמן על עם ישראל, מושפע שוב מדי שנה בשנה": 5 סגולות שלא ידעתם על קריאת המגילה

  • י"ג אדר התשפ"ג
(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

הרב יואל מסאטמאר אמר ש"כדאי לו לאדם לחיות שבעים שנה בעולם הזה ולסבול תלאות ונסיונות שונים, והכל כדי לשמוע קריאת מגילה פעם אחת בחיים". מדוע? מה מיוחד כל כך בקריאת המגילה?

1. בעל ה'דרכי משה' מבאר כי בעת קריאת פסוקי המגילה, שפע הרחמים שהתעורר באותו זמן על עם ישראל, מושפע שוב מדי שנה בשנה. על כן, כאשר קוראים את הפסוק "ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר" מושפע על היהודים אורה, שמחה, ששון ויקר.

2. זוהי הסיבה שלאחר קריאת המגילה, אומרים "קדיש תתקבל", כיוון שכל קריאת המגילה היא בקשות ותחנונים הנסתרים בין פסוקי המגילה. בעת אמירת הקדיש, אנו מבקשים מה' יקבל את בקשותינו לרצון.

3. רבי לוי יצחק מברדיטשוב כותב דברים מופלאים על זמן קריאת המגילה: "ומעתה יתלהב לב האדם בקוראו המגילה, ויכוון שמעתה מקבל עול תורתו ומצוותיו... ויכין את עצמו – מה שחלף עבר אין, ומעתה הוא מקבל עליו עול תורתו ומצוותיו יתברך שמו". עוד מוסיף רבי לוי יצחק ומבאר כי יום פורים הוא כיום הכיפורים, שהקדוש ברוך הוא סולח ומוחל לבני ישראל על כל עוונותיהם. בשל כך, יש להביע חרטה על העבר וקבלה גמורה על העתיד. כאשר האדם שומע את קריאת המגילה, הקדוש ברוך הוא שופך עליו טהרה וזהו זמן ראוי להחליט בהחלטה ברורה שלא ישוב לחטוא עוד.

4. בעת קריאת המגילהמושפע על האדם שפע רב גם בגשמיות, והאדם יכול לזכות לשפע בתחום הצאצאים, החיים, הבריאות והפרנסה. ('תפארת שלמה')

5. נוסף על כך, בעת הקריאה מכפר הקב"ה על עוונות בני ישראל, ואף על עבירות החמורות ביותר. בעל ה"שארית ישראל" מציין כי בעת קריאת המגילה מתכפרים אף העוונות החמורים ביותר, כמו גילוי עריות.

תגיות:פוריםקריאת המגילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה