שאלון יהדות

אתי אנקרי: "כל ההחמצות שהיו לי בקריירה – היו לטובה"

היא מתחברת מאוד ללימודי ימימה, שואבת השראה פנימית מדמויות בתנ"ך, ובמבט לאחור, מבינה היום שכל ההחמצות שהיו לה במהלך הקריירה – היו לגמרי לטובתה. אתי אנקרי עונה על השאלון המאתגר

אא

סיפור ילדות שמלווה אותך: "פורים. בית ספר יסודי. התחפשתי להודית. בד ארוך עוטף את גופי נעוץ בסיכות. בדרך חזרה הביתה, בכל פסיעה משתחררת סיכה והבד מתרופף ומאיים לצנוח לגמרי. אני פוסעת ובוכה, מנסה להחזיק בידי מה שאפשר... והנה, פוסעות מולי שלוש נשים - עולות חדשות מהודו לבושות בבגד המסורתי. הן קולטות את המצב, ובלי להגיד מילה מתקנות את בגדי טוב משהיה בראשונה, וממשיכות בדרכן הלאה...".

חיים לפי היהדות הם מתכון ל...? "הליכה אין סופית הביתה".

דמות תנ"כית שהיית רוצה לפגוש: "יש כל כך הרבה דמויות בתנ"ך שמרגשות אותי, שקשה לי לבחור. הפשטות של דוד המלך, שמשתטח על הארץ ובוכה אל השם; המסירות של משה, שמגן על ההמון שבא כנגדו; הלב של אהרון, ששמח בהצלחת אחיו; אברהם אבינו, אחד היה, שעבר מגדה לגדה, מול כל העולם. וגם רחל שמוותרת על אהבתה לטובת אחותה... סיבה טובה לצפות למשיח, שיאיר בנו את כל הבחינות של אבותינו".

פרויקט שהשתתפת והשפיע עליך במיוחד: "השתתפתי בפרויקט של בית הילל. הוא חשף בפני את העושר של יהדות ספרד".

נקודה יהודית שאת מתחברת אליה באופן אישי: "נקודה יהודית שמעניינת אותי, היא נקודת הבירור. אני מאוד אוהבת ללמוד. והיהדות מזמינה ללימוד. והלימוד הזה הוא מחובר למציאות. זה כמו לקרוא על עניין מסוים, ואחר כך לנסות ולבדוק איפה זה בא לידי ביטוי בחיי היום-יום ואיפה ניתן לממש את זה, זה לא נשאר רק בספר. זה אמנם מאתגר וקשה, אבל זה בדיוק כפי שבלימודי ימימה לומדים שאם משהו קשה - זה מלמד שההסתכלות עדיין מצומצמת. כי כשיש התפתחות, אז ההסתכלות מתפתחת ומתאפשר להבין את המורכבות. זה כמו עדשה של מצלמה, שככל שהיא טובה יותר - היא קולטת יותר פרטים. ולגבי האדם, זה מאפשר לו את הבחירה. כי אם אין הבחנה - אז לא מתאפשרת בחירה".

ספר או שיר ששינה בך משהו: "יש הרבה רגעים ששינו לי משהו. אני לא יכולה ממש לפרט, כיוון שהיו שם עוד אנשים, אבל מה שאני כן יכולה לשתף, זה שהיו פעמים שהוזמנתי לשיר במקומות שנראו רחוקים מקרבת השם, ודווקא שם קיבלתי השלמה שדחפה אותי לקיים עוד מצווה".

רגע של תחושת החמצה בתפקיד/קריירה: "בשנות העשרים של חיי התפרנסתי מעבודות שירות, מלצרות וכדומה. ומאוד רציתי להתפרנס מאהבתי, השירה. עשיתי הרבה מבחנים לכל מיני מקומות, כמו מקהלה בתיאטרון או שירה בפרסומות, ולא התקבלתי. זה היה מתסכל אותי. אבל במבט לאחור, אפשר לראות שזה היה ממש לטובה, כי זה גרם לי להתמקד בכתיבה והלחנה, וניתב את דרכי. זה לימד אותי, שהכישרון הוא כלי יקר שכדאי לשמור אותו לעשייה אמיתית".

בתאריך 9.3.16, בשעה 21:30, אתי אנקרי תארח את ריקי גל ב'הוואנה מיוזיק הול', רחוב יגאל אלון 126, תל אביב. בלעדי לגולשות הידברות: 10 הרוכשות הראשונות יקבלו את הכרטיס במחיר מוזל של 95 ₪ במקום 120 ₪. לקבלת ההטבה, התקשרו למשרדי הכרטיסים 'לאן', למספר 8780*, וציינו את שם הקוד 'הידברות 123'.

תגיות:אתי אנקרימופע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה