הריון בשבוע

מחקר חדש: בהריון? תאכלי שוקולד

על פי מחקר חדש, אכילת 30 מ"ג שוקולד ביום עשויה לעודד גדילה והתפתחות של העובר

  • ו' אדר א' התשע"ו
אא

מחקר חדש שהוצג בכינוס מדעי בנושא לידה באטלנטה, מצביע על כך שאכילת 30 מ"ג שוקולד ביום עשויה לעודד גדילה והתפתחות טובים של העובר.

עם זאת, הודגש בכנס כי על הנשים ההרות להקפיד, כמו יתר האוכלוסייה, שלא לצרוך כמויות גדולות של שוקולד בגלל תכולת הסוכר והשומן שיש בו.

במהלך המחקר נבדקו 129 נשים בהריון בשבועות ה 11-14 להריון. החוקרים גילו שיפור בקצב הגדילה וההתפתחות של עוברים אצל הנשים, שהיה גבוה באופן משמעותי בהשוואה לממוצע באוכלוסיה של נשים בשלב זה של הריון. עם זאת, במחקר לא הייתה קבוצת בקרה של נשים שלא אכלו שוקולד בהריון.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

השפעתו החיובית של השוקולד נובעת מכך שהוא מכיל פלבאנול, הידוע כמפחית בעיות כלי דם וכולסטרול. ככל שהשוקולד כהה יותר, כך הוא מכיל יותר פלבאנול. מחקרים קודמים מורים אף הם שצריכה מתונה של שוקולד בזמן ההריון עשויה גם להפחית בעיית זרימת דם לעובר, תופעה בעייתית שנוצרת כתוצאה מלחץ דם גבוה של האם.

"השלב הבא הוא לקיים מחקר גדול עם קבוצת בקרה, כדי שנוכל לאמוד בדיוק רב יותר את השפעת השוקולד על התפתחות העוברים", אמר אחד החוקרים ל"מדיקל ניוז טודיי".

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalian@htv.co.il


תגיות:שוקולדהריוןהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה