מידע על הפלות

אבסורד: הרופאים התבלבלו, וניתחו את התינוק הלא נכון

רשלנות רפואית - עד מתי? רופאים מבית חולים מקומי בארה"ב, ביצעו ניתוח של לשון קשורה על תינוק בריא בן יומו - בשל 'טעות אנוש'. אמו של התינוק: "אני מתפללת שלא תישאר לו טראומה או בעיות בריאותיות בגלל מה שעשו לו שם"

אא

הקלות הבלתי נסבלת של הרשלנות הרפואית, 'הגדילה' לעשות הפעם כשרופאים מבית חולים מקומי בארה"ב, ביצעו ניתוח של לשון קשורה על תינוק בריא בן יומו - בשל 'טעות אנוש'. "אמנם מדובר בניתוח שארך כדקות אחדות בלבד ונעשה ללא הרדמה מקומית, אבל זה אבסורד שהליך רפואי שכזה בוצע על התינוק הלא נכון, ושלא לצורך", אומרת אמו של התינוק, ג'ניפר מלטון. "אני מתפללת שלא תישאר לו טראומה או בעיות בריאותיות בגלל מה שעשו לו שם".

ג'ניפר עם בנה נייטג'ניפר עם בנה נייט

לדברי מלטון (31) הקושי הגדול ביותר שלה היא העובדה שאיש מהצוות הרפואי לא חשב לבקש את אישורה קודם לכן. "יום אחרי הלידה, האחות פשוט באה ולקחה אותו ממני. הנחתי שהיא לוקחת אותו לבדיקות שגרתיות כמו שקילה, אבל כשהיא החזירה אותו ודיברה על כך ש'מעכשיו, כבר לא יהיה לך קושי בהנקה שלו' - הבנתי שיש כאן טעות. לא היה לנו מושג על מה היא מדברת. אמרתי לה שלא ביקשנו ניתוח, ושההנקה הולכת יופי".

אלא שזה היה כבר מאוחר. "כשנייט שלי פתח את הפה, ראיתי שמתחת ללשון שלו יש טיפות דם וזה שבר אותי. התחלתי לבכות בחוסר אונים, רק מעצם המחשבה על כך שהבייבי שלי עבר דבר כזה ללא ידיעתי, וגרוע מכך - בלי שהייתה לו שום בעיה בלשון". 

משעמדו על גודל הטעות הפטלית, החליט רופא הילדים שביצע את הניתוח - ליצור קשר עם ג'ניפר כדי להתנצל בפניה. "הוא אמר שהוא היה אמור לבצע את ההתרה לתינוק אחר, אבל שאני לא צריכה לדאוג כי נייט יהיה בסדר גמור. 'הוא אפילו לא בכה הרבה בזמן הניתוח', אמר לי. אבל  זה לא ממש הרגיע אותי".

את סיפורה פרסמה מלטון כדי לעורר את תשומת לב ההורים הטריים, ולו רק בכדי שלא יקבלו כמובן מאליו את החלטות הרופאים. "אני מבקשת להפיץ את סיפורי כדי שהורים יהיו ערניים למה שקורה איתם וכדי למנוע טעויות כאלו בעתיד", אמרה מלטון. 

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalian@htv.co.il


תגיות:הריון ולידההפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה