בריאות ותזונה

הידיים שלכם קרות? חמש סיבות שבגללן זה עשוי לקרות

סובלים מבעיה מתמדת של קור בגפיים, בלי קשר לחורף? הנה כמה סיבות שבגינן עשויה התופעה להיגרם

אא

1. מתי בפעם האחרונה בדקתם את קצב זרימת הדם שלכם? אחד התפקידים היותר משמעותיים של זרימת הדם בגופנו הוא לשמור על חום גוף יציב. בעיה של ידיים קרות עשויות להעיד על בעיה בקצב זרימת הדם כתוצאה מחסימות כגון כולסטרול שהצטבר על העורקים וכדומה. לעתים מדובר בזרימת דם שהופסקה כיוון ששהיתם במקום קר מהרגיל, ולכן העצה היא לנסות לשפשף את הידיים זו בזו במהירות, כדי להשיב אליהן את הזרימה הנכונה. אם גם זה לא עזר ואתם עדיין מרגישים תחושות כמו 'עקצוצים', שינוי בגוון העור וציפורניים חלשות - לאחר ששללתם את שאר האופציות - רצוי לפנות לרופא המשפחה שלכם ולהיוועץ בו.

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

2. על ליקוי בשליטה העצבית שאחראית על כלי הדם (מחלת ריינו) שמעתם? ממחקרים שנעשו בתחום גילו המדענים כי יש קשר ישיר בין מתח נפשי או קור פתאומי שהגוף חווה לבין התכווצות של כלי הדם, שמביאים להאטת קצב הדם. כלי דם מכווצים אינם מתפקדים כראוי כשמדובר בהזרמת דם מהלב לאיברים ובחזרה, ואחד הסימפטומים לתופעה הוא ידיים קרות.

3. מעשנים? הנה עוד סיבה להפסיק: האם ידעתם שבין שלל הבעיות הרפואיות שהוא גורם להן, העישון גם מכווץ את כלי הדם? נכון, אתם צודקים. בהכל אשם הניקוטין, שגם אחראי על איסוף ה'כולסטרול' הרע, הפסולת מהתאים ושאר מרעין בישין – אל העורקים שלכם. פסולת זו היא שמקשה על זרימת דם תקנית באיברים, ומשם לגפיים קרות – הדרך קצרה.

4. ויטמין B12 אחראי על שלל תפקודים בגופנו, ומחסורו אומר דרשני. בהיותו הקטליזטור העיקרי של יצירת התאים האדומים, מדובר באחד הוויטמינים החשובים ביותר. אנשים שחסרים אותו בצורה מוגזמת (לרוב נמנים על קבוצת הצמחונים או הטבעונים, שאינם צורכים בשר – המקור העיקרי לויטמין זה) – לא פעם יחוו גם תופעה של גפיים קרות.

5. לחץ דם נמוך ואיטי בגוף לרוב נגרם בשל איבוד דם, לחץ ומתח פתאומיים, נטילת תרופות עם רכיבים מסוימים, התייבשות והפרעות במערכת האנדוקרינית. כשזה קורה, הסימפטומים החיצוניים שיבואו לידי ביטוי מיידי הם: סחרחורת, כאבי ראש, ראייה לקויה, עייפות וכבדות, בחילות, בלבול הדעת ו... גפיים קרות.

תגיות:בריאות ותזונהקור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה