היסטוריה וארכיאולוגיה

בית בד בן 1,300 שנה התגלה בשילה

בית בד ציבורי בן 1,300 שנה התגלה לאחרונה במהלך חפירות ארכיאולוגיות בשילה הקדומה, שהיתה בירת ישראל בעבר ואף מקום מושבו של המשכן

אא

לא יאומן: בית בד ציבורי בן 1,300 שנה, נחשף לאחרונה בשילה הקדומה. חשיפתו, מוגדרת בידי הארכיאולוגים כבעלת חשיבות היסטורית, זאת כיוון שהיא מעידה על כך ששילה היתה לבירת ייצור השמן באזור בנימין בתקופה המדוברת.

בית הבד, נחשף במהלך עונת החפירות האחרונה בתל שילה, בראשותו של הארכיאולוג ד"ר עופר גת. הוא מתוארך לתקופה המוסלמית הקדומה, שראשיתה במאה השביעית לספירה וסופה במאה העשירית. כמו כן, חשיפה זו מצטרפת לחשיפתו בשנת 2010 של בית בד נוסף סמוך.

בית הבד שנחשף בחפירות רשות העתיקות במודיעין (צילום: רשות העתיקות)בית הבד שנחשף בחפירות רשות העתיקות במודיעין (צילום: רשות העתיקות)

לדברי הארכיאולוגים, החשיפה בסמיכות של שני בתי הבד, מעידה על אופיים של המתקנים ועל חשיבותו של ענף יצירת שמן הזית בתקופה זו וכן על היקפו.

כמו כן, נמצאו במקום גם מצבור גדול של חרצני זיתים מפוחמים, שברי נרות חרס ושברים של גביעי מאור מזכוכית, ששומשו באותה התקופה להדלקה.

העיר הקדומה שילה, שימשה כבירת ישראל במשך 369 שנים, ואף היתה למקום מושבו של המשכן ולמקום הייצור המרכזי לשמן באותה התקופה, כאמור. 

תגיות:עתיקותארכיאולגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה