מנוחה פוקס

מה עושים כשההורים לא מסכימים? חלק ב’

הסופרת והמחנכת מנוחה פוקס במדור שאלות ותשובות להורים יגעים, המחפשים את הדרך הבטוחה בחינוך הילדים. והפעם: לא מסתדרים! חלק ב'

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בין בעלי וביני ישנם פערי השקפה ענקיים. פערים במנטליות ובסגנון. לפעמים בבית ישנה תחושה כי שני זרים נקלעו לבית אחד. ישנם כל הזמן ויכוחים ומריבות, והילדים הקטנים סופגים את האווירה. כיצד ממשיכים הלאה?

 

מנוחה פוקס משיבה:

את יוצאת מתוך נקודת הנחה שכל זוג מסתדר זה עם דעותיו של זה, מסכים עם כל מילה. האמת היא שזוגות רבים, שחיים חיים סבירים בהחלט, אינם מסכימים ביניהם וזה קורה לא פעם אחת ביום ולא פעמיים. הגיוני שכך, איך ייתכן ששני אנשים שונים יחשבו רוב הפעמים אותו דבר?

איך באמת רוב הזוגות מסתדרים ביניהם?

הרעיון הוא להיות גמישים, להביא את עצמנו לידי הבנה, לידי פשרה ולידי ויתור.

בבית שבו יודעים להבין את נפש השני, יודעים מאין מגיעים הרעיונות שלו, התשובות שלו והמחשבות שלו, קל יותר לבוא לקראתו או לשכנע אותו בצדקתנו.

בבית שבו יודעים להתפשר, אמנם לא להסכים, אבל לדעת שצריך להסתדר – קל יותר בחיים.

בבית שבו מוותרים לאחר, זוכים שיד מכוונת, נעלמה, מתערבת ומסדרת את העניינים.

זה פשר ההצלחה בבית אחד והכישלון באחר.

נכון שבשלב השידוכים, יש לבדוק היטב מהם הפערים במנטליות בין שני המשודכים. ברור שישנם פערים שמקשים על אפשרות הנישואין, כי אם פערי המנטליות וההשקפה רחבים מיני ים - הקושי גדול מנשוא. אבל סביר שנישאתם על בסיס ההסכמה וההבנה שאפשר להסתדר, אם כן, ראו את הצלחתכם כייעוד חייכם.

כמה כללים בדרך אל המטרה:

1. אחד הדברים שמחזיקים זוג בקשר טוב ובזוגיות טובה זה היעד שהזוג מציג לעצמו, והחתירה ללא לאות להשגתו. אם תיקחו את היעד הזה, של שמירה על יחסים טובים וההליכה לקראת השני כ'מטרת על' של שניכם, תצליחו אט אט בעבודה רבה להתקרב ולהצליח לצמצם את הרווח.

2. נהגו מעשי חיבה אחד כלפי השני, גם בלא שאתם מרגישים רגש של קרבה: קראו זה לזה בקול נעים, שבחו את בן זוגכם לפני ילדיכם. אמרו לילד: 'ראה כמה אבא טרח היום לבוא לקחת אותך' או: 'איזו אמא נהדרת יש לכם שהכינה כזה אוכל נפלא'.

המעשים והמילים הללו יקרבו ביניכם באופן פלאי.

3. אל תתנו לחילוקי הדעות שלכם להתבטא לפני הילדים. אין הם צריכים להיות שותפים לקושי ביניכם. אל תביאו לפני הילדים דבר שלא הגעתם ביניכם לידי הסכמה אודותיו, כדי שלא לבלבל את הילדים בשתי דעות סותרות.

4. קבעו זמן קבוע, פעם אחת בשבוע, שבו תשבו ותיישרו סתירות. עצם קביעת הזמן יגרום לכם להחריש משך השבוע, להבליג, לא להתפרץ ולא לריב, ובזמן הקבוע לשבת ולדון על כל הבעיות והשאלות שהתעוררו לכם משך הימים.

עד שתתיישבו לדון - חלק מהקושיות כבר ייפתרו.

5. כבדו זה את זה גם בלא שאתם מסכימים, למדו את עצמכם לכבד כל אדם באשר הוא ובוודאי את בן הזוג.

6. אם אתם רגילים לענות לבן זוג בסגנון:  "לא נכון", "אתה לא צודק", "לא, אני לא מסכים לכך!" בדקו עם אלו דברים של בן הזוג אתם כן יכולים להסכים.

פיתחו את המשפט שאתם רוצים לומר לו במילים: "נכון!" "אתה צודק!" "כן, אני מסכים!" אחר כך אמרו את דעתכם.

הדיבור שלנו גמיש, הגמישו אותו על ידי עבודה עצמית טהורה. תתפלאו לראות איך בן הזוג מתחיל להגמיש עצמו כלפיכם.

כלל ברזל

נדמה לנו שהפער בינינו לבין האחר הוא פער עצום. עם עבודה של מעט מחשבה נגלה שהפער מצטמק ומצטמצם. שווה להקדיש מעט זמן לחיזוק היחסים ולבניית אמון מאשר לבכות כל היום שהיחסים מידרדרים. הכבוד כלפי בן הזוג, האמונה בו וההבנה - יביאו את הקרבה ויבנו את האהבה.

מה עושים כשההורים לא מסכימים? - חלק א', הקליקו כאן

לרכישת ספרי מנוחה פוקס לילדים בגיל הרך חייגו להידברות שופס: 073-2221250

יש לכם שאלה למנוחה פוקס? שלחו לפקס 02-5712112, או למייל c5712111@gmail.com

תגיות:מנוחה פוקסחינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה