שנת שמיטה

לידיעת הציבור: דיני השמיטה נמשכים גם בחודשים הקרובים

עם סיומה של שנת השמיטה, בוועד השמיטה שע"י 'כשרות למהדרין' של הרב יוסף אפרתי, ממהרים להזהיר: דיני השמיטה יימשכו גם בחודשים הקרובים. על כן, חשוב להתעדכן על כך ולהקפיד להמשיך לרכוש רק מחנויות שמוכרות יבול שמיטה

אא

שנת תשע"ה, שהיתה שנת שמיטה, אמנם כבר מאחורינו, אבל מתברר שבזאת לא תמה עדייין מצוות השמיטה: בוועד השמיטה של הרב יוסף אפרתי, ממהרים להזהיר ולפרסם, כי גם בשנה השמינית, חלה עדיין קדושת שביעית על חלק מהסחורה הנמכרת בשווקים ובחנויות לממכר פירות וירקות.

כחלק מכך, מציין הרב אפרתי, כי ברוב הירקות יש להקפיד על איסורי שמיטה עד אחרי חג החנוכה, ומתוך כך יש להקפיד גם על איסור ספיחין וגם על קדושת שביעית. הלכה זו, נוגעת גם בירקות שנלקטים בשנה השמינית אחרי ראש השנה.

עוד הוסיף הרב, כי גם בענייני פירות, חלה עדיין מצוות השמיטה, ולמעשה על חלקם השמיטה רק מתחילה לחול כרגע. אי לכך מרבית הפירות שיימכרו עד חג הפסח מחויבים באיסורי השמיטה. בימים הקרובים תחל המצווה גם על האבוקדו והאפרסמון, ובהמשך יצטרפו גם פירות ההדר למיניהם. אולם, יוצאת הדופן היא הבננה, שלדעת הרב אלישיב זצ"ל בשמיטות קודמות, בננה שנלקטה בשמינית אין חלים עליה איסור ספיחין או קדושת שביעית.

על כן, על הציבור להשתדל להקפיד לרכוש פירות וירקות אך ורק מחנויות שמקפידות על מצוות השמיטה: יבול נוכרי, אוצר בית דין או פירות הקדושים בקדושת שביעית, בהם יש לנהוג בקדושה מיוחדת.

תגיות:שמיטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה