דיכאון וחרדות

התרופה לדיכאון? חברים טובים

מחקר חדש גילה: חברים טובים יכולים לעזור לאדם להיחלץ מדיכאון

  • ח' אלול התשע"ה
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם יש לכם חבר שחווה דיכאון, ייתכן שהתמודדתם עם הרצון למעט איתו בקשר, להתחמק משיחות טלפון, ובכלל לשכוח ממנו קצת עד שמצבו ישתפר. נקיפות מצפון אולי תקפו אתכם, אבל בשורה התחתונה, אנשים רבים לא ממש מחפשים את חברתם של מדוכאים: סיבה אחת היא הקושי לתקשר עם מישהו שמצב רוחו עגום והוא ממעט בצחוק וחיוכים. סיבה שניה היא הפחד מהשפעה שלילית על מצב רוחנו שלנו: אף אחד לא רוצה לעזור לחבר עם דיכאון רק כדי לגלות שגם הוא חטף דיכאון.

מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת המדעי לפסיכולוגיה Proceeding of the Royal Society מפריך את הרעיון שאנשים בדיכאון יכולים להזיק לך. מהצד השני, הוא בהחלט מעודד אנשים לשמור על קשר רציף עם חבריהם המדוכאים – ולעזור להם כך להיחלץ מהדיכאון.

המחקר בדק נתונים של יותר מ-2000 תלמידי תיכון שענו על שאלון המאבחן דיכאון. התלמידים גם התבקשו לדווח מיהם חבריהם הטובים. במשך תקופה של שנה, חזרו על עצמם האבחונים והשאלות לגבי חברים. התוצאות: תלמידים שהאבחון קטלג אותם כ'מדוכאים' בתחילת הניסוי, לא הפכו את חבריהם למדוכאים. אך תלמידים מדוכאים שהתברכו במספיק חברים שלא סבלו מדיכאון החלימו מהדיכאון באחוזים כפולים מאלה שלא היו להם חברים רבים לא מדוכאים. המסקנה: מערכות יחסים חיוביות עם אנשים בריאים יכולים לעזור ללוקים בדיכאון להתגבר על דיכאונם.

כמובן, להיות בחברת אדם מדוכא אכן יכול להשפיע על מצב הרוח באופן זמני, מוסיפים החוקרים, אולם נזק אמיתי לא ייגרם לבריאותכם הנפשית – בעוד לאדם המדוכא יכולה להיגרם תועלת של ממש. 

תגיות:דיכאוןחברים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה