שבת

השבת של יצחק מאיר + שיר להורדה

האהבה לניגוני השבת החסידיים הובילה את יצחק מאיר לעשות משהו שמעולם לא חשב שיעשה - להקליט אלבום משל עצמו, ביחד עם אורחים כמו אהרן רזאל ויוסף קרדונר. קבלו אותו בשאלון שבת, כולל שיר להורדה - "שלום עליכם"

  • כ' חשון התשע"ד
אא

השבת מבחינתי היא... לא רק יום מנוחה ולא רק יום של גיבוש משפחתי ומפגש רעים, אלא יום של התקרבות אל ה', של חיבור לערכים שלי, למהות הפנימית שלי, למהות הפנימית של עם ישראל.

סדר היום שלי בשבת... כמו כל יהודי, אני מבלה הרבה זמן בבית הכנסת. גם הסעודות אצלנו במשפחה ב"ה תופסות נפח גדול ונכבד מהשבת - שירים, דברי תורה ואוכל. את שאר הזמן אני מחלק בין 'שינה בשבת תענוג', לבין לימוד. וכשמדברים על לימוד בשבת, בודאי שהכוונה היא ללימוד תורה.

בית הכנסת שלי... לפני חודשים ספורים עברתי לשכונת נחלאות שבירושלים, מה שמאפשר לי ליהנות ממגוון רחב מאוד של בתי כנסת. באחת השבתות האחרונות אפילו יצא שאת קבלת שבת ערכתי בבית כנסת קרליבכי, תפילת שחרית בבית כנסת חסידי, תפילת מנחה בבית כנסת ליטאי, ואת תפילת ערבית של מוצ"ש בבית כנסת 'עדס' המזרחי. יש בזה תחושה נפלאה של אחדות וקיבוץ גלויות, מיזוג של נוסחים שונים, מנגינות מגוונות ודרכים שונות לכניסה להיכל הנגינה והתפילה.

חומר הקריאה שלי... הבעל שם טוב הקדוש, האדמו"ר הזקן, רבי נחמן, הרב קוק ועוד.

אצל המשפחה המורחבת... אנחנו 11 אחים ואחיות. ברוך השם, שבעה מאיתנו נשואים. דווקא בגלל שאנחנו די שונים אחד מהשני מאוד כיף להיפגש ביחד. תמיד מעניין. אך חשוב מכל - סעודות השבת אצלנו הם עם מקהלה. כמובן לא מקהלה פורמאלית, אלא האחים והגיסים, אנחנו הרי הרבה, מאוד אוהבים לשיר, ויוצרים מעין מקהלה ספונטאנית וסוחפת.

בדרך כלל אני לא עושה את זה בימי חול, אבל בשבת... אני מקפיד לקרוא וללמוד רק דברים שקשורים לקודש, לארון הספרים היהודי.שיוצאת השבת, הדבר הראשון שאני עושה הוא...שוטף כלים משבת, זאת כמובן לא לפני שאנחנו עושים הבדלה.

להורדת השיר "שלום עליכם", מתוך האלבום "נשמות חדשות - יצחק מאיר וחברים נפגשים בליל שבת",הקליקו כאן (לחצו על הכפתור הימני בעכבר, ואזSave Target as או "שמירת יעד בשם"). האזנה נעימה!

 

תגיות:יצחק מאירהשבת שלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה