שבת

שאלון שבת - קובי אוז

יש לו נס קפה יוקרתי במיוחד לשבת, כוס מהודרת לשבת, ואפילו משחת שיניים המיועדת לבוקר היום השביעי בלבד. קובי אוז מספר לכם על השבת הרגועה שלו, הכוללת שיחות עם הקב"ה, ומביא גם מדרש קטן על הדרך

אא

השבת מבחינתי היא... אם הזמנים היו ספר לקריאה, אז השבת היא הפיסוק, והחגים הם הנקודות. וכמובן שאי אפשר לקרוא ספר בלי ניקוד ופיסוק. יום בלי לחץ, יום מקודש, חמדת ימים, יום מהודר, יום מיוחד, יום אחר, מנוחת היוצר.

סדר היום שלי בשבת... מתחיל תמיד בהדלקת נרות וירטואלית באינטרנט בערב שבת. כמו כן אני מחליף את תמונתי בפייסבוק ובקפה דה מרקר בתמונה של חלה ונרות שבת, כך שמי שגולש בשבת יזכה למעט אור וקדושה כשיגש לאחד מהאתרים שלי ויזכור שזה אינו יום ככל הימים. במקביל מדליקה בת זוגי שתחייה נרות אמיתיים. אני מתלבש בבגדים לבנים, ויש לי אפילו נעלי בית לבנות ומהודרות לשבת. בדרך כלל אנחנו הולכים לאמא שלי, שם אני עושה קידוש. ואז אני עושה את ה"מוּצי" - כלומר "המוציא לחם מן הארץ". ואז מגיע הקוסקוס הטוניסאי, מהביל וטעים עם קציצות מדהימות שאנו קוראים להן "בוּלֶט". בבוקר השבת אני קם ביקיצה טבעית מוקדמת. אני מחזיק אבקת נס קפה יוקרתית רק לשבת בבוקר, את המים אני מוזג לכוס מהודרת ומיוחדת לקפה של שבת, ויש לי אפילו משחת שיניים בסטייל איכותי רק לבוקר שבת. בשבת אני משתדל שהכל יהיה בפסיעה קלה. אף פעם לא ממהר, לא עונד שעון בשבת, ובוודאי ובוודאי שאינני עובד. במהלך השבת אני גם מעיין בפרשת השבוע וקורא פרשנויות שמצאתי.

כשרבי שמעון בר יוחאי ובנו אליעזר יצאו אחרי 13 שנים של לימוד תורה במערה, הם פגשו יהודי זקן שרץ עם שני ענפים של הדס. "למה לך הענפים המבושמים?", שאלוהו. "ריח טוב לכבוד השבת", ענה. "ולמה שניים?" שאלוהו. "זכור ושמור את יום השבת לקדשו - ענף אחד ל´זכור´ ואחד ל´שמור´", ענה. ואז שני הצדיקים המלומדים הבינו שהאיש הפשוט מהדר במצוות השבת בדרכו המיוחדת, והיו מרוצים. "ראה כמה חביבות המצוות על בני ישראל!" אמר רשב"י לבנו.
וכך אני מקיים זכור ושמור את יום השבת לקדשו, יום שאני מקדש משאר הימים, כיהודי חובב מסורת בדרכי.
 
בית הכנסת שלי... תל אביב היא בית הכנסת שלי. בערב שישי, קצת לפני שתל אביב הופכת לעיר של בליינים שיכורים ושאר זומבים מפחידים, נופל שקט מיוחד על העיר. זה הרגע שלי לטייל בקטנה באחת השדרות היפות. מוקדם בבוקר שבת אני פוסע בתל אביב כשהיא לגמרי שלי. בשקט הזה אני מרגיש שהאל הטוב שומע אותי, ואני יכול לנהל איתו שיחה אישית ולא מקצועית, כי אני יודע שגם הוא לא עובד בשבת.

חומר הקריאה שלי... לרוב אני פותח את "פרקי אבות" וקורא אחד מהמשפטים המבריקים של חכמינו. זה יהיה משפט שבמהלך כל השבוע שיבוא אשנן עד שאדע אותו בעל פה. אני קורא את פרשת השבוע, וגם מעיין בתלמוד.

כשיוצאת השבת, הדבר הראשון שאני עושה הוא... כותב ´שבוע טוב´ באופן סיטונאי לאלפי החברים הוירטואליים שלי באינטרנט, ובוחר שיר שיהיה שיר השבוע. בעתיד בע"ה אתחיל לעשות הבדלות חגיגיות כמו שסבא שלי נהג לעשות.

תגיות:קובי אוזהשבת שלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה