סגולות

איך מתמודדים עם החרדה? נסו את הסגולה הבדוקה: קריאת שמע בכוונה

קריאת שמע היא מצווה חשובה שיש בה קבלת עול מלכות שמים ועול מצוות. קריאת פרשיות אלו לפני השינה הינה סגולה לשינה רגועה ואיכותית

  • כ"ט אייר התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אנחנו בני האדם, יכולים להשמיד המשחיתים במו ידינו שלנו. איך עושים זאת? בזכות תפילה כה יפה ונעימה, אשר תסייע לנו גם לישון בשלווה ובנחת ללא חלומות מטרידים.

ה"פלא יועץ" מבטיח כי "כל הקורא קריאת שמע מזיקין בדלין הימנו". קריאת שמע היא מצווה חשובה שיש בה קבלת עול מלכות שמים ועול מצוות. בשעת אמירת הפסוק: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" עלינו לכוון שאנו מקבלים עלינו את השם יתברך לאדון ופטרון, ולהאמין שהשם יתברך יחיד ומיוחד, אחד בשמים ובארץ ובארבע רוחות העולם, ולהיות מוכנים למסור את נפשנו על קדוש שמו.

התפילה מופיעה בכל סידור, ויש לאמרה פעמיים ביום: בבוקר ובלילה.

בעת ההליכה לישון קיימת מצווה לקרוא את סדר "קריאת שמע שעל המיטה". בכל לילה על כל יהודי, איש ואישה לערוך חשבון נפש על היום שעבר עליו ולשכב לישון עם אמונה שהוא מפקיד את רוחו בידי הקדוש ברוך הוא. סדר קריאת שמע שעל המיטה מכיל את פרשיות קריאת שמע ("שמע ישראל", "והיה אם שמוע" ופרשת "ציצית"), את ברכת "המפיל", ותוספת של פסוקים וסגולות המיועדים לשמירה ממזיקים.

בכל יום אנו מתקדמים מעט לעבר התכלית של חיינו, או שחס ושלום אנו מתרחקים ממנה. בכל יום אנו מקיימים מצוות רבות, אך גם נוהגים שלא כשורה בחלק מהעניינים.

לפני השינה זהו זמן מצוין להסתכל במפה ולבדוק אם אנו בדרך הנכונה. ניתן לעשות חשבון נפש על מה שעבר עלינו במשך היום, לתכנן מהלכים למחר, ללמוד מהשגיאות ולהפיק לקחים. אפשר להיזכר בדברים השליליים שעשינו, לעשות תשובה ולהחליט להתרחק מהם. כך גם ניזכר במעשים החיוביים ונתחזק מהם ונתמיד בהם יותר. זוהי הדרך הסלולה לעבר התכלית.

כשיהודי הולך לישון, הוא מפקיד את הרוח המחייה אותו בידי הקדוש ברוך הוא. כשהרוח יוצאת מהגוף, הוא נשאר עם הרובד הנמוך של הנשמה הנקרא "נפש". לכן חז"ל מלמדים אותנו שהשינה היא 1/60 במיתה. אמנם בזכות הנפש אנו עדיין חיים, אבל בוודאי שאנו לא במצב עירני ולא מתפקדים בצורה רגילה וחופשית בזמן השינה. כאשר הרוח מפנה את מקומה בגוף, נשאר חלל ריק שאליו נמשכים מזיקים וכוחות טומאה שונים, במצב כזה אנו טועמים את טעם המיתה, עד שהקדוש ברוך הוא מחזיר לנו את הנשמה לתוך הגוף.

ברכת המפיל מהווה תפילה לבורא עולם שישמור עלינו ממזיקים, מחלומות רעים, ממקרים לא טובים וכמובן שיעיר אותנו ויחזיר לנו את נשמתנו בבוקר. 

תגיות:סגולותחלומותפחדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה