צניעות האשה

הכיסוי הוא הגילוי: שמונה נקודות על צניעות ומכובדות

אומרים חז"ל, אין יפה מהצניעות. מדוע? מפני שהיופי האנושי מתגלה בעוצמתו כשהוא מנותב לתוך הבית. מה קורה כשבני האדם רותמים את היופי, חלילה, למטרות רדודות וחסרות אנושיות? על כך יעידו מיליארדי בני האדם הפגועים מנזקי המדיה וממערכות היחסים המושתתות על בסיס חיצוני – ולא יותר

אא

א. האדם כיצור אנושי הוא יצור שמתכסה בלבושים לגופו. לא בכדי חז"ל אומרים: לבוּשה זה – לא בּוֹשה. כלומר כאשר אדם מתלבש, הוא לא מתבייש. היצור האנושי היחיד שמתכסה הוא בעצם האדם, שכן הוא יצור בעל ערך עצמי ומכובדות הנובעת ממושכלות אישית.

בספר משלי, שלמה המלך משבח את אמו כך: "עֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ וַתִּשְׂחַק לְיוֹם אַחֲרוֹן". כלומר, העוז, שזוהי העוצמה הניכרת בלבושה של האשה הצנועה, וזאת מפני שהיכולת לשלוט על יופי וחיצוניות ולנתב אותן נכון, זוהי עוצמה.

ב. ר' יוחנן קרא לבגדים שלו: מכובדי. אתם מכבדים שלי, שכן לבושו של האדם הוא כבודו, שכן שאדם ניכר על פי לבושו, כך מתבאר לנו בתלמוד במסכת שבת.

הלבושים שאנחנו לובשים ומתכסים בהם – כך אנחנו מכבדים גם את עצמנו. ואומר האר"י הקדוש: "הכיסוי הוא הגילוי" – זהו בדיוק העניין, הלבושים שתפקידם לכסות, הם המגלים מי אנו. בלבוש מתגלה האדם.

ג. נדע ונזכור: מטרת הצניעות בביגוד היא קודם כל מכובדות עצמית, ומטרתה הנוספת היא מנגנון הגנה מפני יצרים המתפתחים עקב ראיית העיניים.

ד. חז"ל מגדירים לנו ש"אין יפה יותר מהצניעות". מדוע? מפני שהיופי האנושי מתגלה בעוצמתו כשבני האדם מכוונים את מעמדם ואת יופיים בצורה ממוקדת לתוך ביתם, ולא הופכים אותו לנחלת הכלל – דבר שקורה, לצערנו, כשבני האדם רותמים את עולם היופי, אותו יופי שלא נותב לתוך הבית, למטרות רדודות וחסרות אנושיות. ועל כך יעידו מיליארדי בני האדם הפגועים מנזקי המדיה, ומיליארדי הנשים שלא זכו לבחור בדרך הצניעות. בתוך תוכנו אנו יודעים שאין קשר אמיתי במערכות היחסים, הנפוצות בדורנו, המושתתות על בסיס חיצוני ולא יותר.

ה. מעניין להזכיר שקשר שמושתת על משיכה חיצונית הינו קשר בסיכון גבוה, משתי סיבות עיקריות: האחת, שיופי זה דבר תחרותי ותמיד יהיו יותר נאות, וסיבה נוספת היא שיופי הוא לא דבר סטטי כלומר הוא לא קבוע, הוא משתנה עם הזמן, הלידות, האכילה... ועוד שמחות.

ו. צניעות אינה סותרת יופי, אדרבה, צניעות סותרת פריצות!      

ז. האישה המהווה עוד מאז בריאת העולם סמל של כבוד, רוך ועדינות, זו המשכילה להעריך נכון את מעמדה, מעלתה, כבודה, ובעקבות כך בוחרת את מלבושיה בהתאם – כפי שתורת ישראל וההלכה שהיא נר לרגלה, אזי הפועל היוצא מצניעותה הוא כבוד ותפארת, זוגיות הנשמרת טוב יותר, מלבד הזכות העצומה והשכר האדיר שהיא תזכה לו.

ח. דווקא בדורנו רבות הן הנשים שזוכות להבין את מעלת הצניעות, אשריהן ואשרי חלקן.

תגיות:נשיםצניעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה