יש אלוהים

מבנה כדור הארץ מעיד: יש בורא לעולם

כבר דורות רבים שמדענים לא מצליחים לגלות כיצד נוצר הקרום היבשתי שמכסה את ששת היבשות בכדור הארץ – ולמה הופיעו היבשות הללו במהירות רבה כל כך על הפלנטה

אא

מקורו של הקרום היבשתי המכסה את כדור הארץ מביך מדענים אתאיסטים כבר דורות רבים. המסתורין הסובב את הקרום הוא כה גדול, שהוא זכה לשם: 'הגביע הקדוש של הגאולוגיה'.

וזו מהות החידה: השטח החיצוני של הארץ מורכב מהמוני לוחות טקטוניים קרים ושבירים – בהשוואה לגלימה הלוהטת, השכבה התחתונה יותר, אותה אנחנו פוגשים בעיקר בהתפרצויות געשיות. אין אף פלנטה אחרת ביקום שבה נמצאה מערכת לוחות טקטוניים דומה לזו שלנו.

אם לא די בכך, הלוחות הטקטוניים של כדור הארץ מורכבים משני סוגים ייחודים של קרום: הקרום היבשתי והקרום הימי. למדענים יש השערה טובה למדי לגבי היווצרותו של הקרום הימי: ברכסים תת-ימיים (כן, יש דבר כזה: רכסי הרים שלמים וגבוהים הקבורים בעומק האוקיינוס) אפשר לראות קרום ימי דק ועשיר בבזלת שכביכול 'נשפך' מקרקעית הים. הבזלת רומזת לכך שמקורו של הקרום הימי הוא בגלימה הלוהטת, אם כי המאגמה מזדקקת ומשתנה מעט בתהליך היווצרות הקרום הימי.

הקרום היבשתי, לעומת זאת, זה שתחת היבשות ולא תחת הים, נותר לוט בערפל. הוא שונה לגמרי מהקרום הימי ומכיל מינרלים סיליקטים (סיליקט הוא מלח של חומצת צורן). כתוצאה מכך, הקרום היבשתי צפוף ועבה הרבה יותר מהקרום הימי.

התיאוריה הרווחת בפי מדענים היא, שהיבשות נוצרו לפני הים ולפיכך שהן עתיקות יותר. תיאוריה זו מנסה להסביר מדוע הקרום היבשתי עבה יותר, אך אף היא אינה יכולה להסביר איך, בכלל, נוצר הקרום היבשתי.

שני מחקרים חדשים שפורסמו לאחרונה בנושא, האחד בכתב העת 'ניו סיינטיסט' והשני במגזין 'נייצ'ר גיאוסיינס' הצליחו למצוא הסברים להיווצרותן של רצועות אדמה וסלע ספציפיות של 150 עד 250 מייל- אך לא מעבר לזה.  יותר מזה, המחקר שפורסם ב'נייצ'ר גיאוסיינס' אף הגיע למסקנה שהמקומות בהם נמצא הסבר להיווצרות הקרום היבשתי הכילו קרום 'חדש' יחסית, ושונה בהרכבו מהקרום היבשתי הרגיל. כך ששוב אנו חוזרים לשאלה המקורית: כיצד נוצר הקרום היבשתי מתחת לששת היבשות בכדור הארץ? ולמה נוצרו היבשות הללו כה מהר?

למדענים אין תשובה, אבל לספר בראשית דווקא יש:

"וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל-מָקוֹם אֶחָד, וְתֵרָאֶה, הַיַּבָּשָׁה; וַיְהִי-כֵן.  י וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לַיַּבָּשָׁה אֶרֶץ, וּלְמִקְוֵה הַמַּיִם קָרָא יַמִּים; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב"

תגיות:כדור הארץבורא לעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה