מעניין

מטורף: 'החייזר' שהתגלה במקסיקו וגרם לסערה ברשת

צפו: התמונות הבאות בהן נראה יצור 'חייזרי' שהתגלה במקסיקו - גרמו לבהלה גדולה בקרב ציבור הגולשים. האם יש לכך סיבה טובה? האם הן אמיתיות או מזויפות? כל התשובות בפנים

אא

רבבות גולשים ברחבי העולם הזדעזעו לראות את הסרטון הזה, שבו תועד יצור מפחיד שנמצא על אדמות מקסיקו - ו'זכה' לכינוי Mexican Alien Baby. תעד מהרה, הצליח היצור המוזר לעורר את סקרנותה והתעניינותה של הקהילה המדעית בעולם, וחוקרים רבים הסתופפו סביבו וניסו להבין מה בדיוק רואות עיניהם. בתחילה סברו כי מדובר ב'חייזר' שנחת בכדור הארץ, לאחר מכן השתנתה הדעה והוחלפה ל'הכלאה' בין מספר בעלי חיים, ולבסוף, לאחר בדיקות מעבדתיות ואחרות, הוכח סופית: לא דובים ולא יער - כל ההנחות נפסלו על הסף. 

תגובות שונות ומשונות התקבלו בפייסבוק אודות הסרטון: "מדהים", "לא ייאמן כי יסופר", "לכל הספקנים - הרי לכם העובדה שיש חייזרים בעולם", ועוד ועוד. הפליא לעשות אחד הגולשים וכתב כי 'התופעה כבר ידועה מימים ימימה, וזה ברור שיש חייזרים בעולם. זה אפילו כתוב בספר ה'זוהר', אלא שמה שאנחנו לא מבינים הוא שהם לא הגיעו מעולם אחר, אלא חיים בעולמנו אנו'. 

אז מה ההסבר האמיתי לתגלית המשונה? גם אנחנו הסתקרנו לדעת. 

"ערוץ 4 בבריטניה חקר את היצור באמצעות מיפוי תלת מימדי ובדיקות DNA מתקדמים", מסביר דניאל בלס, עורך מדור תורה ומדעבהידברות, "פרופ' דונלד קוויק (באנגלית: Quicke) זיהה את "החייזר התינוק" כקוף רגיל לגמרי. אדם בשם אורסו רואיז (באנגלית: urso ruiz) הוא מי שהמציא את התרמית, ואף הודה לבסוף שהוא בנה את ה"חייזר" שלו מקוף מת שנשלח לגן החיות שבו הוא עבד. לא נתקלתי בציטוט מהזוהר שטוען ליצורים חדשים שיתגלו באחרית הימים. אם יש למישהו מקור, אשמח לבדוק".

אתם מבינים? הבעייתיות בסרטונים מהסוג הזה היא שרבים מאיתנו ממהרים להאמין לכל מה שהם רואים, מבלי להטיל ספק או לכל הפחות - לשאול, לחקור ולבדוק האם באמת מדובר בתגלית אמיתית. התרמית ה'קטנה' הזו הטעתה מיליוני אנשים ברחבי העולם, וגרמה להם להאמין במשהו שלא היה ולא נברא - ובינתיים, מישהו כאן הרוויח את הרייטינג הנכסף שרצה להשיג (גם בדרכים קלוקלות וחסרות כל התחשבות). 

אז איך ניצלים ולא נופלים בפח של כל סרטון 'אמיתי' שמפורסם ברשת? פשוט מאוד: בשונה מדתות אחרות בעולם - שבהן אסור לשאול ולחקור אודות תופעות שונות שמתרחשות, היהדות ובכללה התורה הקדושה שלנו - מתווה לנו דרך חיים, מעודדת אותנו לשאול את השאלות שמעניינות אותנו, רוצה שנעמיק בהתבוננות על דברים שקורים סביבנו ולא נקבל שום דבר - אבל שום דבר - כמובן מאליו. עוד שיעור לחיים

מה היהדות חושבת על חייזרים? כנסו לקישור הבא וגלו...

תגיות:מענייןחייזריםקוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה