שאלון יהדות

שרון רוטר בשאלון המאתגר: "בעבר התנגדתי לכיסוי ראש"

בתחילת דרכה התנגדה בתוקף לכיסוי ראש - היום זו המצווה החביבה עליה, מדוע הייתה רוצה לפגוש את דבורה הנביאה, ועל מה היא מתחרטת? שרון רוטר, זמרת ויוצרת שמשיקה כעת אלבום חדש בשם 'נושמת לאט', עונה על 'השאלון המאתגר'

אא

נקודה יהודית שאת מתחברת אליה באופן אישי.

שאני לא לבד בעולם הזה, וש'לא עליי המלאכה לגמור'. זה מאוד משמח ומנחם אותי שיש מי שמושך פה בחוטים, והיום אני מאוד מתחברת למקום של 'שחרור שליטה', וידיעה ברורה שאני לא אחראית על הכל. 

היהדות בשבילך היא...

חיבור לעצמי, ולמשהו קדום ועתידי בו זמנית. היהדות זו דרך חיים, ובמסגרתה אתה מקבל כלים שעוזרים לך לקבל את המציאות ולשמוח בה גם כשהיא לא כפי שציפית שתהיה. יהדות בשבילי זו אמת, האמת לאמיתה. 

מצווה שיקרה ללבך במיוחד.

כיסוי ראש. ומעניין לציין שבתחילת הדרך זו הייתה המשימה שהכי התנגדתי לה, למרות שהילדים כבר היו בבתי ספר דתיים, שמרנו שבת וקיימנו מצוות. אז היה קשה לי לי לעשות את זה, והיום אני עושה את זה בשמחה. וכשזה קרה בפעם הראשונה, זה היה הדבר הכי טבעי בעולם. זה היה אקט שבא מאהבה ומקבלה שלימה, וככה זה מרגיש ונראה - גם לי וגם לאחרים. 

חג אהוב עלייך.

פורים. יש משהו בחג הזה, ובשמחה הגדולה שהוא מביא איתו - שגורם לי להרגיש שמחה במלוא מובן המילה. בעלי ואני נוהגים לעשות נשף פורים גדול מדי שנה, וזה מעמד באמת יפה ומרגש. פורים זה משהו מאוד גבוה מבחינתי, שאין לי אפשרות להסביר במילים. ומה השאלה? ברור שאני מתחפשת. 

עטיפת אלבומה החדש של שרון רוטר. עטיפת אלבומה החדש של שרון רוטר.

דמות תנ"כית שהיית רוצה לפגוש.

דבורה הנביאה. אין הרבה נשים בהיסטוריה היהודית שהצליחו להגיע לעמדות מפתח, ולהנהיג עם שלם. מעניין אותי לפגוש אישה שקיבלה כל כך הרבה סמכויות, ולהבין בזכות מה זכתה לאהדת העם. 

ספר או שיר ששינה בך משהו.

ספריו של רבי נחמן מברסלב, ובפרט ליקוטי מוהר"ן שאנחנו קוראים ולומדים בו מדי יום. הכתבים האלה מאוד מרגיעים אותי ומדברים לנפש שלי. כשאני צוללת פנימה, אל תוך החוכמה הבלתי נדלית הזו - זה מזכיר לי מה חשוב, מחבר אותי לעצמי ולבורא, מדייק אותי, עוזר לי בבירור, ומשמח אותי.

פרויקט שהשתתפת בו והשפיע עלייך במיוחד.

"לילה טוב" עם עובדיה חממה. מדובר באלבום שירי ילדים שעבדנו עליו כשנולדה בתי הבכורה, ומטרתו הייתה לסייע לילדים להירדם. ברוך ה', הייתה לנו סיעתא דשמיא והצלחנו לתרגם קונספטים גדולים, לשפה של ילדים. עד היום אני מקבלת תגובות מפרגנות על האלבום הזה. 

מבחינת מקצועית, האם את נמצאת במקום שבו דמיינת שתהיי?

לא יודעת אם אני אדם של דמיונות. אני במקום שבו אני רוצה להיות, אבל תמיד יש לי שאיפות להגיע לעוד מקומות. מה שכן, אני משתדלת לחיות את האמונה שאם ה' שם אותי במקום הזה, אז זה מה שהוא כנראה רוצה בשבילי וזה הכי טוב. 

איפה תרצי להיות בעוד חמש שנים?

לא הייתי מתנגדת לחירות כלכלית קצת יותר גדולה, ולהיות עם בית משלי. מבחינה מקצועית, אני מייחלת להמשיך ולהוציא את עצמי מהכח לפועל, ולהשתתף בפרויקטים שונים שיעשו לאחרים 'טוב על הלב'. 

לשעבר, זמרת הליווי של ברי סחרוף. שרון רוטר היוםלשעבר, זמרת הליווי של ברי סחרוף. שרון רוטר היום

רגע של תחושת החמצה בתפקיד/קריירה.

יש רגע אחד פצפון: לפני כמה שנים, הוצע לי לבחור ולבצע שיר באלבום של אמנים שונים, אבל אני בחרתי שלא לעשות את זה.  אחר כך התחרטתי, כי בדיוק נולדה לי בת שקראנו לה נעמי, וחשבתי שזה חבל שלא שרתי את השיר 'נעמי'.

לקח שלמדת ומלווה אותך.

יש כמה. אחד מהם הוא הדרך שבה אני התייחסתי למקצוע בעבר, והדרך שאני מתייחסת אליו היום. אם בעבר נהגתי לשאת אחריות גדולה על הכתפיים שלי, לתכנן לפרטי פרטים מתי האלבום ייצא ואיך - הרי שהאלבום הנוכחי למשל, נעשה לגמרי 'על הדרך'. בלי תכנון. כשהייתה לי מוזה הקלטתי שיר, כשלא אז לא. וכך, משיר לשיר, פתאום נהייה אלבום. בטח שלא חשבתי שארצה למכור אותו. 

אני חושבת שהאמונה די חיזקה בי את ההבנה שדברים שצריכים להיות, ייעשו מאליהם. לא צריך לעשות שמיניות באוויר בשביל להוציא מהכוח אל הפועל. אני מבינה שכל מה שאני רוצה לעשות זה הוא, ומתפללת להיות שליחה טובה - אבל האחריות לתוצאה הסופית מוטלת לגמרי עליו.  

משהו שאולי לא יודעים עלייך.

שאני קצת נחבאת אל הכלים, למרות שיש נטייה לראות בי 'המסמר שבחבורה'.

משהו שהיית רוצה שיידעו עליך.

אני מאד מחוברת לאמא שלי, שחזרה בתשובה לפניי. כשזה קרה, התבוססתי עדיין בביצת התל אביביות שלי, במעוז החילוניות והריחוק. היה לנו מאוד קשה לתקשר אחת עם השנייה, כי אני ממש לא הייתי בקטע של היהדות. לשתינו לקח זמן להבין אחת את השנייה ולבוא אחת לקראת השנייה, אך כשזה קרה - הפכנו לחברות הכי טובות. 

שרון רוטר משיקה אלבום חדש - "נושמת לאט"

תגיות:תרבותהשאלון המאתגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה